Jupiter Cykler

Cykelhandler, København

3,2/10
#5
Sophie Larsen
1 bedømmelse
27.04.2011

Jeg vil fraråde enhver, der overvejer at købe en cykel hos Jupiter. I Jupiter får man konsekvent fejlagtig rådgivning og dårlig service. Min sag er lang og kompliceret, men bliver pt. behandlet ved Forbrugerklagenævnet. Desværre er der tidligere eksempler på, at Jupiter ikke retter sig efter deres afgørelser. Jupiter føler sig så at sige hævet op over al loven, ret og rimelighed. Derfor kan jeg kun på det kraftigste fraråde at købe cyklen hos dem. Læg for gud skyld pengene et andet sted, der sætter kunderne højest.

8
5
Del | Svar | Rapportér
#4
Jasper Lorentzen
1 bedømmelse
26.11.2010

Jeg købte for nogle år siden en cykel til næsten 7.000 kroner

hos Jupiter cykler på Nørrebrogade.

Indenfor et halvt år, var noget galt med styrfittingen og de

kunne ikke lave den. De prøvede mange gange og sendte den til

sidst til fabrikken. Først efter at have undværet den i 5 måneder fik jeg den byttet!

Siden da har deres reparationer været ekstremt dårlige.

De har været meget sjuskede, og jeg har ved flere lejligheder betalt for ting, som de har glemt at lave.

Når jeg kom tilbage til butikken nægtede de som regel først,

deres fejl, men efter jeg hev regningen frem og viste dem cyklen, kunne de se, at den var gal.

Medarbejderne benægter og modsiger ofte hinanden indbyrdes,

sjusker med reparationerne og ved enkelte lejligheder løjet

om vores aftaler for at undgå og lave reparationen om.

En gang skulle jeg bare have et nyt dæk på baghjulet,

hvorefter fyren satte et på, der var 1½ gang bredere

end dækket på forhjulet. Da jeg påpegede fejlen, sagde

han at det kunne man sagtens køre med og var ikke indstillet

på at skifte det. Jeg fik dog skiftet efter at have talt med

chefen. Jeg overhørte, at fyren havde sat det på bare fordi

han ikke lige kunne finde de andre dæk.

Rystende!

Ved enkelte lejligheder har cyklen kørt dårligere efter,

den har været til reparation!

Når jeg ikke har givet den laveste karakter skyldes det, at

enkelte folk på værkstedet engang imellem har erkendt deres

fejl og derefter har lavet cyklen med det samme.

Der har også været lyspunkter blandt medarbejderne

men som helhed har de spildt enorme mængder af min tid,

og har lavet dårlige reparationer, og generelt været upålidelige.

Jeg kan ikke anbefale butikken.

Hvis man skal købe en cykel, vil jeg hellere anbefale, at man køber den samme cykel et andet sted til en højere pris men med bedre service.

22
3
Del | Svar | Rapportér
#3
L. Meyer
1 bedømmelse
22.08.2009

Jeg købte en Jupiter cykel til 2.200 kr for nu 9 mdr. siden. I den tid har jeg kun kunnet bruge den omkring 6 mdr., og jeg har netop måttet skrotte den helt.

Jeg er klar over, at pris og kvalitet hænger sammen, så jeg passede fint på min cykel med olie og tag over hovedet om natten. Alligevel rustede cyklens eger, kæde og krank efter kun 3 mdr. Jeg klagede til Jupiter Cykler, som forsvarede sig med, at jeg selvfølgelig skulle have vasket og tørret cyklen, når jeg havde været ude i slud og salt. Desuden skal en billig kæde åbenbart smørres hver uge med en god olie og ikke den cykelolie, jeg havde købt i Netto. Faktisk skulle den smørres allerede, da jeg købte den, for at undgå, at saltet blev kapslet inde. Det fik jeg ikke at vide, da jeg købte cyklen. Kæden knækkede efter 5 mdr. og jeg valgte at få sat en ny på hos en anden cykelhandler. Efter noget tid begyndte kæden at knække ca. 1 x ugen, og efter min nye cykelhandler troligt havde sat kæden på 3 gange, sagde han, at det måtte være noget ved cyklen. Jeg gik tilbage til Jupiter Cykler, fordi jeg kunne mærke slør i kranken og tænkte, det kunne være forklaringen. Garantien dækker den slags. Jupiter Cykler forklarede i stedet, at KÆDEN havde ødelagt tandhjulene, og at jeg nu skulle have ny kæde og tandhjul til 340 kr. Kranken var der intet galt med. Jeg blev frustreret og rasende over mit køb og fortalte dem, at de måtte udbedre skaden gratis ellers ville jeg klage. Jeg havde ikke lyst til at putte flere penge i cyklen kun for at skulle skifte kranken om 1 måned. Det kunne der ikke være tale om, og klagen tog de helt roligt, for 'vi betaler aldrig den slags' og 'det kan de ikke få os til'. Jeg tror på dem, for jeg har set en klage fra Forbrugerstyrelsen over en lignende cykel købt i en anden Jupiter butik, og den betalte de heller ikke. Det virker nærmest som en generel indstilling i Jupiter kæden, at kunden køber cykel på eget ansvar. Måske hænger den ansvarsforflygtigelse sammen med kvaliteten af deres produkter. Så urimeligt.

20
31
Del | Svar | Rapportér
#2
Bente Højberg
1 bedømmelse
07.07.2009

Jeg kan ikke være tilfreds med den behandling jeg modtog i Jupiter på Nørrebrogade - helt ny cykel (6 mdr) til over 5000 kr Kildemoes. Og så er kædeskærmen knækket og jeg fik at vide at det var mig der havde været voldelig, hvilket jeg benægtede - jeg synes ikke det var fair at udtale sig om det, idet jeg fortalte, at jeg var kørt ned af en kant og dermed begyndte kæden at støde imod. Plastik skærm på en så dyr cykel - nej jeg er ikke tilfreds med den behandling uanset om hvad der er sket.

28
32
Del | Svar | Rapportér
#1
Tommi Gilsgaard
1 bedømmelse
20.09.2008

Tidligere på denne måned var jeg hos Jupiter cykler i City 2, med henblik på at købe nogle reservedele til en racercykel. jeg blev serviceret af en ung mand [..]. Jeg syntes at han skal have stor ros idet jeg fik en meget proffesionel og super behandling, så jeg ikke var i tvivl om, hvordan jeg skulle fikse mit problem. STOR ROS.

23
29
Del | Svar | Rapportér

Del dine oplevelser og erfaringer med Jupiter Cykler til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Jupiter Cykler det rette omdømme.

Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.