Praktiserende læge, København
Hold her langt væk, det har taget dem over 3 uger at udskrive en recept til apotek. Mange undskyldninger med at de har travl, måske der er noget galt med apotekets system. I sidste ende er det lægen der har udskrevet forkert medicin. Jeg står nu her 3 uger efter og er ikke blevet behandlet.
De lukker pludselig for deres telefon tid før tid fordi de ikke vil høre på en.
Jeg har haft Marianne Rossen som læge i et par år nu, men har endelig taget mig sammen til at skifte - PÅ HØJE TID!
Jeg har altid haft gode oplevelser under konsultationer MEN man er virkelig heldig hvis man kommer igennem på telefon - De har ingen venteliste på telefonen, så der er bare optaget hele dagen lang. Og man kan ikke bestille online.
Den eneste måde at bestille tid på er at troppe op hos lægen, og det er simpelthen ikke holdbart.
Ingen problemer med tidsbestilling. Fik let fat i sekretæren som også fortalte at man nu kan bestille online. Marianne havde god tid, var lyttende og behagelig. Og så anbefalede hun at afprøve alle former for hormonfrie præventionsmidler inden man vælger de andre. Det var betryggende endelig med en læge der har holdninger til det.
Hvis jeg har kunnet give nul havde jeg nok gjort det men er nødt til at bedømme med mindst en stjerne. Hold jer langt væk fra denne læge! Hvis skal man bruge en læge man ikke kan komme i kontakt med til? De har røret oppe så den ringer optaget fordi sekræteren ikke gider at tage telefonen! Har aldrig set dårligere og ikke nok med at man ikke kan ringe til dem så nægter lægen at tage imod en hvis man er blevet forsinket, så tag dog telefonen så man kan sig at man er forsinket!
Det er rigtig ærgerligt at skulle give så dårlig en karakter, når lægerne egentlig er dygtige nok.
Men når man hver gang er nødt til at ringe 60+ gange og stadig ikke kommer igennem så er nok bare nok. Desuden har jeg observeret hver gang jeg har været dernede, at røret ikke(!) ligger på telefonen, men på bordet, når sekretæren ikke har tid til at sidde og være telefonpasser. Jeg har også pointeret at det er irriterende, at det er så svært at få fat på nogen hos dem og fik svaret at det ved de godt, men så er det jo godt man altid kan komme ned til dem.
Sidste år havde jeg lungebetændelse og prøvede forgæves i 3 dage at komme igennem, [..] hvor jeg til sidst måtte finde en anden læge i telefonbogen og ringe op og spørge om jeg måtte blive tilset hos hende.
Jeg kan kun anbefale den mandlige læge i huset, han har hjertet på rette sted og jeg har følt mig i gode hænder hos ham i mit sygdomsforløb. Så kan jeg godt leve med at telefonen ikke altid bliver besvaret lige hurtigt, men nu med ny receptionist er dette også blevet bedre.
Skulle de få en hjemmeside hvor man kan bestille tid ville de få min sidste stjerne.
Det her er så suverænt den ringeste læge, som jeg nogensinde har haft - endsige hørt om. Marianne, som har praksis, er aldrig til stede, og det er derfor altid en ny, ung - og oftest ret uinteresseret - praktikant/vikar, som tager imod.
At komme telefonisk i kontakt med lægen kan man glemme alt om. Det kræver oftest hele morgenen og lidt af formiddagen med.
Jeg har nu betalt de 185 kr., som det koster at skifte læge, og det synes umiddelbart meget billigt i betragtning af den usædvanligt ringe service og kvalitet(!), som her tilbydes.
Jeg har aldrig kunnet få fat i [..]. Derfor har det været meget meget meget svært for mig at få henvisning til en Reumatolog, hvilket var nødvendigt for mig.
Når man ringer får man enten en telefonsvarer hvor man får at vide at klinikken først åbner dagen efter igen (selvom klokken er 8 eller 9 om morgen), eller man får en optaget-tone, fordi der er en anden der afspiller telefonsvareren.
[..] Aldrig tag hende som læge, I ender alligevel med at skifte.
Denne læge kan bestemt ikke anbefales fordi:
1) Det er umuligt at komme igennem på telefonen. Om det er en receptfornyelse, tidsbestilling eller man har akutbehov for at tale med lægen inden for lægens åbningstid og angivne telefontider. Det er fx. lykkedes mig at ringe derind 64 gange på en time og opgav til sidst.
2) Når det endeligt lykkedes mig at få en tid, ventede jeg ofte omkring en time i venteværelset, før det blev min tur. Da så jeg kom ind til lægen var det yngre mænd, som sad derinde (en ny læge for hver gang jeg har været der) - til trods for at lægen jo hedder Marianne. Dette blev man ikke oplyst på noget tidspunkt. Disse yngre læger "lyttede" meget uinteresseret, og spurgte hverken til det ene eller det andet, hvilket gjorde, at jeg blev nødt til at spørge om ting. Dette er ikke optimalt, da det jo ikke er mig, som er eksperten!
Mit bedste råd: find en anden læge i en fart. Det har jeg.
Som mange andre allerede har beskrevet, så er det umuligt at komme igennem til lægen. Jeg har gennem en uge ringet ca. 25 gange for at komme igennem, men ikke én eneste gang er jeg kommet i kontakt med nogen. Det eneste forhold jeg har til lægen er derfor lyden af en optaget telefon. Der er ikke engang en telefon-kø, man skal bare ringe og håbe på at man er heldig og kommer igennem.
Jeg har gerne ville have været til lægen i 3-4 uger nu, men har ikke kunne komme igennem til lægen.
Jeg har aldrig haft så demotiverende en oplevelse med en læge før, og har nu skiftet læge (185 kr.). Altså har jeg ikke fået andet ud af det en 25 ubesvarede opkald og uklarhed, plus at jeg har betalt 185 kr.
En sur smiley virker på sin plads: :(
Det er umuligt at komme gennom per telefon til [..], og dette er et problem som [..] er blevet konfronteret med ved mange tilfælde, og ikke kun av mig. Jeg spurgte: "Hvorfor modtager I ikke nogen henvendelser per mail for at prøve at lette på trykket?" Fik som svar - "Vi arbejder på at oprette et sådant system" - Hvilket system!? At opprette en mailkonto er ikke et system - det er noe man gør på 1 minut. Uanset om det er noe system rundt det med å opprette en mailkonto ved et legekontor burde det vel ta kortere tid enn 1 år uansett? Det er tiden som har gått siden jeg fikk beskjed om at de "jobbet med å få på plass mail-systemet"...
[..] er en hyggelig [..], de få gangene jeg har truffet [..] - for mesteparten av gangene jeg har vært til konsultasjon har det vært vikarer jeg har snakket med. Men, kontoret driftes utrolig dårlig og som patient føler man seg ufattelig maktesløs og frustrert når hovedproblemet er å komme i kontakt med sekretæren...
Jeg har nå skiftet lege.
Læge Marianne Rossen får en så dårlig bedømmelse af mig, fordi det er UMULIGT at komme igennem på telefonen når jeg skal bestille en tid, eller at få en nogenlunde hurtig tid ved alvorlige sygdomstilfælde.
Derudover er ventetiden når jeg endelig har en tid typisk på 20 min og derover, og ofte er det ikke [lægen] som er i klinikken men en eller anden ny vikar! Har oplevet [lægen] som engageret og kompetent nok. Bare synd hun aldrig er der og der kun sidder en sølle sekretær til at tage imod alle opkald, har de aldrig hørt om email og onlinebooking...
Du skal hverken vælge Marianne og hvis du har [..] så skift læge.
Meget dårlig service - man kan aldrig komme igennem, har brugt så meget tid på at ringe. Enten er det optaget - HELE TIDEN, eller så får man fat i en gammel tlf.svarer. Ikke særlig professionelt.
Overvejer kraftigt at skifte læge. Det er under al kritik, at man ikke kan komme igennem til sin egen læge. En morgen har jeg ringet i over en halv time og kunne ikke komme igennem.
Meget dårlig service. Jeg havde problemer med halsen og efter at have været dernede 2 gange i løbet af en måned med samme problem og samme svar hver gang: "brug halspastiller", tog jeg selv hånd om det og kom til en øre-, næse- og halslæge [..], hvor jeg fik at vide lige med det samme, at jeg havde stafylokok og streptokok infektion og skulle havde fjernet mandler omgående. Desuden har jeg mødt nogle forskellige læger dernede, så jeg føler mig ikke tilpas, og jeg stoler ikke på [lægerne], og jeg føler heller ikke, at de tror på mig. Og som tidligere benævnt af en anden, så føles det som om, at konsultationen bare skal overstås. Det der med at få en tid, vil jeg slet ikke komme ind på. Jeg har skiftet læge, og jeg vil ALDRIG anbefale denne lægepraksis.
[..] superdejlig læge. [..] skarp til at diagnostisere [..].
Den store irritation ved [..] lægepraksis er at der ikke er mulighed for e-konsultation eller sende en e-mail. Man kan hænge længe i røret, og ofte henvises man til andre læger.
Hvis det blev lettere at få booket tid, ville [..] få en topscoring.
Denne læge er næsten umulig at komme igennem til, der er kun tidsbestilling mellem 8 og 9 og da der kun er en sekretær er der altid optaget. Jeg prøvede en dag at komme igennem og nåede at ringe 85 gange inden jeg opsøgte lægen. Ydermere skulle jeg ha godkendt en bevilling fra kommunen, dette var de 3 uger om, sagsbehandeleren hos KBH's kommune havde aldrig oplevet noget lignende.
Del dine oplevelser og erfaringer med Alment Praktiserende Læge Marianne Rossen til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Alment Praktiserende Læge Marianne Rossen det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.