Praktiserende læge, Frederiksberg
Gudskelov at hun er gået på pension, aldrig har jeg oplevet en mere ringe og ligegyldig person, som virkede fraværende og kun sad og gloede ind i sin computer. Efter 2 besøg hos hende valgte jeg omgående at skifte læge.
i 2009 bad jeg om en henvisning til en nyrefunktions undersøgelse (er tidligere nyrepatient).
Fik dog henvisningen til Frederiksberg hosp. Resultatet af den viste et problem i venstre binyre som krævede nærmere undersøgelse.
Det valgte denne "fremragende læge" totalt at overse og i dag så mange år senere, har man så opdaget problemet på Bispebjerg hospital i forbindelse med en akut indlæggelse i pinsen.
Nu skal jeg så igennem en større undersøgelse på Rigshospitalet pga. denne læge uduelighed og ligeglade væremåde, føj.
Formentlig faglig dygtig læge, men oplevelsen af første konsultation var frygtelig, der var ikke tid nok til at forklare om mine symptomer, blev bedt om at tie stille når jeg forsøgte at forklare mig. Ved tidsbestillingen pr. tlf. blev det ikke oplyst, om man kunne vælge 20 min. konsultation, hvilket havde været nødvendigt, da det var første gang som ny patient, hos denne læge. Da der var gået 10 minutter fik jeg at vide, at nu tiden var gået, så den henvisn. til fys jeg prøvede at bede om pga. smerter i skulder efter fald, skulle jeg bestille ny tid for at få? Men inden da fik jeg dog henvisning til nogle undersøgelser på Fr.Berg Hosp. Fint nok, men jeg har nu skiftet til anden læge, da det er nødvendigt at kunne få råd og vejledning og kunne tale med sin læge, hvilket ikke synes at være tilfældet her. Jeg har nogle uforklarlige smerter i venstre side af underliv, alt er efterhånden undersøgt, men noget er galt og jeg forsøger bare, at kunne udelukke, at det er noget alvorligt. Det har efterhånden stået på i 2 år. Jeg er tidligere nyreopereret (1977).
Bolette Balslev er den bedste læge vi nogensinde har haft. Hun er sød, dygtig og altid god tid. Vi har altid oplevet en omsorgsfuld og dybt professionel læge, som kæmper for sine patienter. Hvis hun er det mindste i tvivl sender hun omgående videre til speciallæge. Hun sørger for at sikre os den bedste og hurtigste adgang til systemerne. Det er meget betryggende at have Bolette Balslev. Nu har vi mistet hende, da hun har valgt at gå på pension fra den 1. april. Det er vi rigtig ked af. Men tak for altid god behandling. Vi ønsker hende held og lykke i fremtiden.
Vi kan på ingen måde genkende de negative bemærkninger der gives her på siden.
Aldrig har jeg kendt mage til dårligere behandling! 35 min i venterummet og endda som den eneste patient! Jeg kommer endelig til og forklare hende min private sag som både var en kvindeting og følsomt at blotte sig så meget omkring. Bolette undersøger mig gynsækoloisk og jeg får endda selv lov at redde briksen op (ikke okay)
Efter noget tid er det smertehelvede jeg render rundt i ikke aftaget og jeg kontakter hende igen hvor jeg får en akut tid samme dag og ender i præcis samme situation som sidst.... 30 minutters venten og en læge som aldrig har virket mere ligeglad. Bolette har en løsning på mit problem. En løsning som hed spis p-piller ellers kan jeg ikke hjælpe dig. Da jeg siger til hende at jeg synes hendes interesse i mit problem virker lad og at hun bare kunne have givet mig de informationer, i telefonen bliver jeg kaldt en møg unge som tror systemet er lavet til mig! Der stoppede vores korte bekendskab! Jeg blev smidt ud af døren med ord der lød - du behøver skam ikke komme igen og kan du så komme ud! Mine ord blev pludselig ikke pæne for den behandling skal ingen have...
En stjerne for at hun aldrig er forsinket.
En stjerne for at klinikken er placeret centralt.
Indgangen lugter af røg. Der lå en blodpøl 20 x20 cm på gulvet ved briksen, da jeg skulle have foretaget en gynækologisk undersøgelse. Hun tørrede det op, men kunne godt have gjort det inden jeg blev kaldt ind.
Balslev har det med at afbryde, når man forsøger at forklare sine bekymringer. Hun kan også være nedladende i sine vendinger, selvom det kan være et følsomt emne hos patienten. Hun har direkte sagt til mig: jeg har lyst til at grine jer ud af mit kontor! Hun mangler i særdeleshed empati som læge.
Derudover har hun haft et hospital i røret under en konsultation med mig, hvor hun bare tager telefonen og ordner noget andet, mens jeg sidder og venter ved siden af hende. Oveni hatten glemte hun at tage højtaler af, så jeg overhørte en andens cpr.nummer og problematik. Ikke med vilje, men stadig dybt kritisabelt.
Jeg vil virkelig ikke anbefale nogen at tilmelde sig klinikken, medmindre man gerne vil komme hurtigt til.
Jeg har haft [..] som læge siden 2001 og kan på ingen måde genkende de negative bemærkninger der gives her på siden. Ja, hun har sin egen måde at gøre tingene på, og hun kommunikerer råt for usødet. Det synes jeg er fremragende! Hvis man kommer rendende med noget useriøst, så får man det at vide (hvilket sikkert ikke er rart).
Jeg har altid oplevet en fremragende, omsorgsfuld og dybt professionel læge, som kæmper for sine patienter. De gange jeg har haft alvorlige behov (havde på et tidspunkt cancer), så hang [lægen] altid i telefonen for at sikre mig den bedste og hurtigste adgang til systemerne. Og det virkede!
Kan kun anbefale [..] på det kraftigste og vil selv forblive patient hos hende så længe det overhovedet er muligt.
Relevante samtaler og god behandling.
[..] meget kompetent, går lige til sagen og spilder ikke tiden hvilket jeg synes er vigtigt med det tidspres der er hos lægen.
Man skal ikke forvente at få "særbehandling" hvis man har et lille bitte problem og hun siger tingene direkte som hvis man misbruger den akutte telefon eller lignende, men når man er syg eller har et problem kan man godt regne med at få top professionel behandling!
Jeg er ikke tilhænger af at skrive grimt om folk på nettet, men jeg er simpelthen så rystet. [..] uden tvivl den dårligste og mest usympatiske læge jeg nogensinde har haft. Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor man er læge, hvis man ikke gider tage sig af andre mennesker og hjælpe der, hvor man kan.
Det er meget meget svært at komme igennem til lægen i akuttidsbestillingen - når man så endelig kommer igennem nogle minutter før den lukker, får man at vide hun ikke har tid til at tale, og at det ikke er akut det man ringer omkring. Nu er jeg ikke en, der ringer til lægen mere end et par gange om året, og jeg synes det er så frækt og nedladende at hun begynder at vurdere, hvad der for mig kan være vigtigt nok til gerne at ville vende det med min læge. At hun så derefter begynder at skælde ud over, man ringer i sidste øjeblik synes jeg er fuldstændig absurt. Især når man har siddet med telefonen den sidste time for at komme igennem.
Derover kommer man aldrig ind til tiden, og jeg har aldrig følt mig velkommen når jeg så endelig er kommet ind. Hun kan aldrig huske hvem man er, og sidder og kigger på sin computer under det meste at konsultationen.
Jeg vil på ingen måde opfordre andre til at anvende denne læge.
Bolette Balslev er den bedste læge jeg til dato har konsulteret. Man bliver altid taget seriøst og undersøgt til bunds. Jeg har haft Bolette som læge siden 2005.
[..] har en facon man lige skal lære at kende [..].
[..] sender gerne en til videre undersøgelse, når det er påkrævet eller der er tvivl om symptomer, omvendt; kommer du med små kosmetiske "skavanker", er [..] ikke en læge som blot udskriver unødvendige regninger til det offentlige - det kan jeg godt lide, og noget mange læger kunne lære af, så vore samlede sundhedsomkostninger holdes nede.
Alt i alt, har Bolette Balslev en meget seriøs tilgang til behandling af sygdom og [..] en læge som kun vinder mere og mere ved nærmere bekendtskab.
Jeg kan kun give læge Bolette Balslev mine varmeste anbefalinger.
Virkelig svært at få en time, da jeg altid møder telefonsvarer i den korte tiden (2,5 t) telefonlinjene er åben for timesbestilling.
Efter å ha forsøkt å ringe uden hell i nogle dager fik jeg endelig en time, som var efter lukketid noget jeg syntes var virkelig god service. Men da jeg kom dit var døren lukket og låst, og telefonen var sat rett til telefonsvar!
Skal det virkelig være så besværligt at få til et møde med lægen sin?
Dette er jo virkelig dårligt hvis pasienten har noget der kan bli kronisk eller mer komplicered.
Jeg har haft BB siden vores datter var ½ år..dvs nu 12 år.
Har altid fået særdeles god behandling, og som nogle af jer skriver, hvis hun er det mindste i tvivl sender hun omgående videre til speciallæge.
Hun kender mig og min mand og vore tre børn, og da vi fraflyttede kommunen valgte vi at beholde Bolette, da vi har den perfekte huslæge i Bolette.
Kan absolut ikke genkende de negative oplevelser flere af jer skriver om...!!
Min mand og jeg er også i sundhedssystemet, og vi ved at hun kender sine begrænsninger, og alene det giver os tryghed i valget af læge.
Vi vil klart anbefale Bolette til andre.
[Oversat til dansk]
Jeg beklager, men [..] er virkelig dårlig. Ønskede ikke at røre min søn med øre infektion. Jeg skiftede læge efter min mand sagde skift venligst.
[Oprindelig bedømmelse på engelsk]
I am sorry but [..] is really bad. Did not want to even touch my son with ear infection. I changed doctor after my husband said please change.
Jeg er ikke glad for at kritisere og derfor har det taget mig længe før jeg tilkendegiver min utilfredshed med Bolette Balslev. Jeg har 2 oplevelser i hendes konsultation, som jeg ikke ville unde nogen. 1. Min søn havde uopdagede børneorm, formodentlig over lang tid. Dette blev opdaget efter vejledning hos min nye læge. Bolette nægtede at se på ham, og sagde at jeg skulle gå hjem og sovetræne ham. Jeg var helt tyndslidt af manglende søvn pga gener ved hans børneorm og sovetræning gjorde alt værre. Jeg mener at det ville have været mere fagligt/menneskeligt forsvarligt at spørge mere ind og undersøge ham. 2. Efter bilulykke hvor bil med vigepligt kørte ud foran vores, da vi havde 80 km i timen, sagde Bolette til min mand at var hypokonder - han skal nu igennem alvorlig operation - gennem henvisning fra nye læge.
Da jeg i 2007 flyttede tilbage til Frb. efter ophold i udlandet, fik jeg tilknyttet Bolette Balslev. Normalt går jeg stort set aldrig til lægen, men da jeg i 2008, i forbindelse med akut opstået hold i nakken, skulle booke en tid, var min oplevelse i telefonen alene så dårlig, at jeg prompte valgte at skifte læge.
Uforskammet tone der med det samme antydede, at jeg var hypokonder, og en generelt nedladende holdning gjorde, at jeg samme dag flyttede læge. Nu har jeg Ken Nielsen på Rolighedsvej, og ham er min familie og jeg meget tilfredse med.
Det faglige niveau eller hvordan B.B. så er, når man er i samme rum med hende, kan jeg ikke udtale mig om, men baseret på vores telefonsamtale var der heller ingen grund til at tage den så langt.
Alt i alt har jeg aldrig nogensinde, hverken i offentlig eller privat regi stødt på så surt et løg [..].
Vi har haft BB som læge gennem de sidste 8 år og kan slet ikke genkende de negative kommentarer der er sat op herinde. [..] har altid været imødekommende, givet tid, råd og været utrolig omsorgsfuld. Det er korrekt er der til tider kan være ventetid, men det ser jeg som at [..] tager sig tid og at nogle patienter kræver lidt ekstra, og hvor er det da så fantastisk at [lægen] giver sig den tid. Der ud over har vi kun oplevet en professionel tilgang og er der noget der er udover det alm. Praktiserende område, bliver man hurtigt sendt videre til specialister.
Vi er desværre flyttet fra Frederiksberg nu og har fået ny læge. Men både vores børn, min mand og jeg vil altid savne og huske BB, og vi var da også forbi med en lille blomst [..] før vores flytning og vil da også sende julekort hvert år. Se det er en rigtig læge, der formår at sætte sådan et familiært aftryk.
Vi kan kun give vores bedste anbefalinger og sige tak for mange gode år.
Ja man må sige, at I har været utroligt heldige - !!!
Jeg har haft BB i ca. 1 1/2 år og været hos [..] to gange - begge gange for symptomer i forbindelse med overgangsaldren. Begge gange ikke særlige gode oplevelser, da jeg havde fornemmelsen af at jeg var til besvær og iøvrigt skulle vente meget længe. Den ene gang sad jeg mindst 45 min og ventede på min.
Har idag skiftet læge promte pga meget uforskammt telefonisk samtale. Ville forsøge at forklare mine symptomer men blev bedt om at tie stille, da [..] ikke havde tid til at høre på mig. Jeg har aldrig oplevet noget lignende.
Jeg fraråder ALLE at vælge BB som læge.
ps. Meget kompetent sygeplejeske som passer kontoret.
Jeg har haft B.B siden hun overtog efter min "gamle" læge. Jeg tror alle har det svært med at få en ny læge, da det er meget personligt at gå til lægen!
Jeg har utrolig svært ved at forstå nogle af bedømmelser der her er skrevet, er langt fra det billede jeg af min praktiserende læge. Ofte er det vel også hvordan man selv er ... eller? Jeg oplever B.B som altid sød til at give akuttid - har en stor menneskelige forståelse og empati! Møder en i øjenhøjde og er hel nede på jorden! Jeg er kommet der med stort og småt, hvis "man" ikke mener at have tilstrækkelig viden om given sygdom, bliver man sendt videre til speciallæge med det samme, meget betryggende. Tak for altid god behandling.
Jeg har ikke noget nyt at tilføje til de nuværende bedømmelser, men forhåbentlig kan jeg være med til at underbygge konsensus om, at [..] ikke yder tilfredsstillende konsultationer.
Jeg bestilte tidligere en tid omkring ét forhold, men oplevede sidenhen åndedrætsbesvær. Det tog jeg naturligvis op til konsultationen, men blev bedt om at bestille en ny tid. [..] ville ganske enkelt ikke forhold sig til at jeg flere gange de sidste dage oplevede ikke at kunne trække vejret ordentligt. Jeg er dog helt med på, at det kan være frustrerende for læger at skulle tage stilling til uventede symptomer hos patienterne når tidsplanen er så stram og de på forhånd har tilkendegivet hvad temaet for konsultationen skal være.
Læger har en tidsplan der skal holdes. Derfor undrer det mig så at der altid er 30-40 minutters venten. Jeg har prøvet at bestille tid til tidligere på dagen, da tidsplanen naturligvis kan rykkes efter en dag med mange patienter, men det hjalp ikke.
Desuden oplever jeg også [..] som fraværende og uinteresseret, og det er i det hele taget ikke en behagelig oplevelse.
Jeg har været patient [..] gennem to år og mit indtryk er desværre ikke godt.
[..] har et meget lempeligt forhold til medicin og udskriver, i mine øjne, recepter uden det store belæg. Jeg fik fx en recept på sovemedicin med hjem fordi jeg en periode arbejdede meget og nævnte, at jeg ikke sov så meget som jeg plejede. Herudover har [..] ikke stillet spørgsmålstegn ved et receptpligtigt præparat jeg fik da jeg kom [..] som patient og blot fortsat ordinationen, hvorefter jeg fandt ud af, at det ikke var relevant.
Time management er ikke noget klinikken har meget held med. Jeg har prøvet at sidde og vente i 45 min. mens [lægen] og en veninde spiste frokost i rummet ved siden af. I stedet for at overholde min tid (der var ingen andre patienter i klinikken) valgte [lægen] at gå til frokost.
Slutteligt har jeg prøvet at konfrontere [..] med et forhold omkring en recept, som jeg ikke havde behov for. Dette var yderst ubehageligt og en læge der ikke vil acceptere at patienten stiller spørgsmål er i mine øjne ikke interesseret i at yde den bedste behandling.
Sygeplejersken [..] er yderst imødekommende og professionel.
Jeg kan nikke genkendende til flere af de (negative) ting der allerede er nævnt. Det der gav udslaget til at jeg valgte at skifte læge var, at jeg fik en skrap 5 dages medicin-kur, mod noget jeg ikke havde! Hvilket jeg blev rigtig dårlig af (sjovt nok!). [Lægen] havde bare set på mig, uden at have taget en test, og så udskrevet recepten. En anden ting i samme forbindelse, var at [lægen] skulle tage en test vha. blod og kom tilbage lidt efter og skulle lige have lidt mere blod til en ny test, dvs. denne gang bruge blodet til den rigtige test. Meget betryggende. Jeg var virkelig glad, og tryg, da jeg endelig fik skiftet læge. Min far har også haft [..] som læge, og er heldigvis også flyttet.
Jeg havde Bolette som læge i de 7 år jeg boede på Frederiksberg og synes hun var rigtig god! Hun var reflekteret omkring de forskellige ting, jeg kom med, hun har stor viden og erfaring og er desuden lyttede og nærværende. Jeg er chokeret over, at brugeren i kommentaren [nedenfor] ikke kan lide, at hun bekræfter sin viden i bøger og på nettet under konsultationen. Det er i mine øjne et udtryk for hun er grundig og ikke bare håber på, hun husker rigtigt. Alle kan huske forkert i detaljer omkring behandlinger og derfor skal man hellere være glad for, at hun tjekker op. Der kan også være kommet nye forskningsresultater, som kan være relevante for behandlingen.
Jeg gav Bolette en blomst, da jeg flyttede, fordi jeg synes man skal gøre opmærksom på, hvis lægen gør sit job godt. At være læge er et vigtigt og temmelig utaknemmeligt job, så jeg håber, I andre vil gøre det samme, hvis I har en læge, I synes er god.
Har haft [Bolette Balslev] som læge i 1½ år men skifter nu fordi [lægen] ikke er god nok til mig. Det kan godt være at [lægen] er fagligt dygtig, men det virker overhovedet ikke sådan. Lige meget hvad man siger eller spørger om så kan [lægen] kun komme med et svar som [lægen] finder på sin computerskærm. Det er altså ikke særlig betryggende. [Lægen] er ikke særlig grundig, er ikke nærværende og man føler bare at man er i vejen når man er der. Man bliver ikke hørt.
Del dine oplevelser og erfaringer med Bolette Balslev til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Bolette Balslev det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.