Camilla Funch Jensen

#1
Camilla Funch Jensen
1 bedømmelse
07.11.2012

Jeg overvejer meget alvorligt at skifte læge. Det føles som om der ikke er tid til os patienter og at vi skal ud af døren allerede inden vi er kommet ind. Jeg føler ikke at der bliver lyttet og dette skyldes muligvis den korte tid som lægen har til konsultationen.

Det som gør mig mest vred er de lægesekretærer som tager tlf. En gang nægtede hun at lade mig bestille en akut tid. Jeg havde fået lavet et EKG på sygehuset og lægen på sygehuset havde sagt at jeg skulle tilses af egen læge dagen efter, men min egen læges sekretær var af en anden mening.

Jeg blev også nægtet igen af en skrankepave at få en anden tid. Jeg havde en UVI og skulle derfor have noget medicin, men fordi jeg ved lægevagten havde fået medicin til weekenden, var min urinprøve blevet sløret så sekretæren bestemte sig for at jeg ikke skulle have yderligere behandling. (hvordan kan hun diagnosticere det? hvad er hendes kompetence?) Jeg fortalte dette til lægen og hun ville dog tage fat om dette. Jeg har bare ikke behov for når jeg kontakter lægen at blive mistænkeliggjort og føle at jeg er til besvær, tvært om så har jeg behov for at føle mig velkommen. Ellers har jeg ikke lyst til at tage kontakt til egen læge.

Erling Lindblom Herler
1 bedømmelse
08.02.2013

Vi har brugt lægehuset i 10 år, men har skiftet i går faktisk, fordi vi ikke føler at de forsøger at sætte sig ind i vores situation. Vi har samme oplevelse med skrankepaverne ude foran, som nærmest sukker når man henvender sig til dem som om man forstyrrer.