Carsten Lindestrøm
Resume:
Overordnet meget dårlig oplevelse som kunne være endt med at vores ferie var blevet ødelagt og som resulterede i, at vi i sidste øjeblik selv måtte stå for en del af lejeproceduren samt at vi endte med at have lejet en lejlighed vi ikke selv havde valgt. Virksomheden drives efter min mening meget uprofesionelt og jeg vil helt klart anbefale at anvende en anden agent el. selv reservere via internettet.
Oplevelse:
Virksomheden fungere bl.a. som agent for udlejning af ferielejligheder i Toscana.
Forløbet af virksomhedens service var som følgende:
1. Min hustru bestilte og reserverede en lejlighed en uge i Toscana til vores familie på to voksne og tre børn. Dette var den første aftale der blev indgået.
2. Min hustru modtog en mail hvori aftalen blev ændret, da vi fik forklaret at det alligevel ikke var muligt at lave en opredning til vores yngste datter på 6 år, da dette ikke var tilladt af myndighederne i Italien. Ændringen i aftalen bestod i at vi fik tilbudt at leje en anden lejlighed et andet sted, hvilket vi accepterede. Vi glædede os derefter til vores ferie og over at alt var planlagt.
Det skal nævnes at dette ikke er korrekt da vi senere boede i et lejemål, hvor der blev lavet en ekstra opredning til vores datter.
3. Om søndagen en uge før vi skulle holde ferie i den lejede lejlighed i Toscana bliver min hustru ringet op af den italienske udlejer, som Agenzia Toscana er agent for, og hun spørger hvor vi bliver af. Min kone får afklaret med den italienske dame at Agenzia Toscana har lavet en fejl og reserveret den forkerte uge. Både hun og den flinke italienske dame har en skriftlig reservationsbekræftigelse, men på to forskellige uger.
Vi skal rejse dagen efter da vi skal bo et andet sted i Italien ugen inden da min mor har inviteret os pga. hendes 60 års fødselsdag. Så nu har vi pludselig travlt med at få arrangeret, hvad der skal ske herefter for det var ikke planen at køre helt til italien for en uges ferie!
4. Min hustru kontakter Agenzia Toscana men får fat i en telefonsvarer. Hun ligger en besked således at hun kan blive ringet op.
5. Hun bliver ringet op af Agenzia Toscana som forklarer at der var sket en fejl og sætter derefter min hustru til at arrangere at forsøge at få lejet et nyt lejemål sammen med den italienske dame. Agenzia Toscana kommer med den forklaring at de ikke selv har mulighed for at løse fejlen da de selv er på ferie og ikke har internet adgang etc. Det skal nævnes at vi også har betalt halvdelen af lejlighedens pris i forvejen.
6. Min kone er et meget venligt menneske og går selv igang med at prøve at arrangere hvad der skal ske, men mulighederne er noget begrænsede i uge 29 når man først begynder at booke i uge 28. Til sidst bliver hun temmelig ked af det.
7. Her er det min tålmodighed slipper op. Jeg har selv været på 14 dages forretningsrejse i Kina og er kommet hjem sent om natten dagen før. Jeg står derfor op til en hustru der er meget ked af det, da hun ikke helt ved hvad der skal ske med den ferie hun havde planlagt så godt.
Hun forklarer mig forløbet og jeg er mildest talt målløs over at man har behandlet hende på den måde. Man har sat hende til at forsøge at rette fejlen.
Jeg blev rasende og fik kontaktet Agenzia Toscana og fik stoppet denne proces.
8. Enden på oplevelsen blev at den flinke italienske dame fandt et sted til os en uge som heldigvis viste sig at være et fint sted og vi har haft en strålende ferie. Men havde vi ikke været så heldige at hun var så venlig så var vores ferie blevet væsentlig dyrere el. ødelagt.