Charlotte Kaarsberg

#2
Charlotte Kaarsberg
2 bedømmelser
13.03.2012

Forstsættelse på Ford Mondeo historien...

Jeg var så inviteret til et møde hos Bilia igår.

De beklagede at fejlene ikke var blevet opdaget til servicebesøget i januar.

Jeg fik pengene tilbage fra servicebesøget og omsyn, og de lovede at fejlene ikke ville kunne ske igen.

#1
Charlotte Kaarsberg
2 bedømmelser
08.03.2012
 

Jeg havde min bil (10 år gammel Ford Mondeo Ghia 2.0) til service hos Bilia Skadescenter Nord i januar 2012. Jeg havde bedt dem om at tjekke 4 ekstra ting (de 3 ordnede de under besøget, den fjerde måtte jeg derhen en ekstra gang for at få ordnet).

Alt i alt måtte jeg derhen 3 dage før end de havde ordnet det hele.

Jeg kører så til periodisk syn dags dato (8. marts), hvorefter at min bil bliver kasseret af FDM fordi den ikke opfylder kravene bl.a. mht. slør i styretøjet, tæring af bremserør, bremseskiver er for nedslidte, nærlyset er fejljusteret osv. Ialt 8 punkter blev påtalt. FDM synsmanden var målløs, da jeg fortalte, at jeg lige havde fået lavet service på bilen i januar hos Bilia.

Jeg kørte straks til Bilia i Skovlunde og klagede - hvorefter at de påstod at det kun var fejljusteringen af nærlyset der var en fejl som de kunne acceptere var deres fejl.

De sagde, at jeg havde bestilt et lille service (wise Price) som omhandlede 17 punkter og resten var de ligeglade med. Hvis den skulle kunne gå gennem syn, skulle jeg have bestilt et synsservice i stedet for. De sagde, at der stod i servicerapporten hvad de havde gennemgået i bilen (den rapport har jeg bare ikke modtaget).

Efterfølgende har jeg så set på deres hjemmeside at et Wise Price service omhandler 26 punkter og ikke 17!

De får 2 stjerner fordi bilen var vasket da jeg fik den tilbage.

Jeg har nu kørt min bil til et ordentligt værksted, så den ikke længere er farlig at køre i.