Claus Veigert
Regler/procedurer ang. Lampda værdi og ankerplader blev opfattet/tolket lidt vel "stift", til min og mit værksteds (CMC Holbæk) og dennes normalt brugte synshal's undren.
Der kunne opserveres et Lampda tal på 1.05, som også er for højt, men ikke det sande billede, (den forurenede ikke!) hvilket også viste sig da jeg efterfølgende kørte til mit værksted, og fik den testet der!(kørte så tilbage til synshallen, hvor Lampda tallet, så også var fint).
Min konklusion er at det var efterfølgende tydeligt, at bilen ikke var ordentligt driftvarm, og man godt kunne have "fanget" den, så reglerne stadig blev fuldt.
Det blev også observeret (og påført) at ankerpladerne var delvis gennemtæret, hvilket mit værksted godt var klar over, men vi aftalte, at det ikke skulle laves før andre planlagte ting, da det ikke har betydning for bilsynet, da det ikke er af sikkerhedsmæssigt betydning (på trods af, at den er født med dem!).
Jeg kan kun konstatere at der også her er forskellig opfattelse/håndtering af dette... og så bruge tid og ekstra penge på noget, som ikke gør bilen mere sikkerheds mæssig forsvarlig, hvilket må være formålet med bilsyn.
Jeg forventer eller ønsker ikke specielt at dette indlæg vil blive lagt ud... men håber bare at det giver stof til eftertanke og forbedinger, da det har skabt stor debat m.m. i min omgangskreds.