Daniel Kold

#1
Daniel Kold
1 bedømmelse
29.04.2010

Den største frustration ved at være hos IAK er klart at de fortæller dig at du har en personlig kontaktperson som varetager din kontakt med a-kassen. Fordelen ved dette skulle man mene ville være at man ikke behøvede foreklare sin situation helt fra starten, hver gang man har et spørgsmål eller lignende omkring ens ledighedsperiode. Sandheden er dog en anden, og jeg har ikke tal på hvor mange gange min "personlige kontaktperson" har ændret sig og hvor mange forskellige jeg har modtaget svar fra når jeg har kontaktet IAK.

Svar tiden er efter min mening også alt for lang da jeg har oplevet op til 5 dages svar tid på forholdsvis simple spørgsmål. Ofte har jeg oplevet at svarene ikke har været fyldestgørende, og i et par tilfælde har jeg endda også oplevet at svaret var fyldt med stavefejl og så gramatisk forkert at det var svært at forstå betydningen af beskeden.

IAK's web-interface til selvbetjening (www.mitiak.dk) er under middel. Siden er udemærket struktureret og nogenlunde overskuelig, men deres mail system er utroligt ustabilt og derfor kan du ofte ikke læse de beskeder de sender til din indbakke.

Én positiv ting er dog at IAK ligger i den billige ende af a-kasserne, så derfor er IAK vel en ok a-kasse.. Hvis du altså allerede har fuldtids arbejde og ikke skal bruge dem til noget.