Dorthe Andersen

#1
Dorthe Andersen
1 bedømmelse
07.03.2009

[Tandlægen] har været min tandlæge gennem nogle år nu. Hver gang jeg har været hos tandlægen, går jeg hjem med en fornemmelse af ikke at være blevet hørt. Mine problemer bliver bagateliseret og behandlingen er ikke tilfredsstillende. Fx havde jeg efter et styrt på cykel slået en flig af en tand. Det var forsikringen, der skulle betale og jeg bad om at få det lavet. Det mente [tandlægen] ikke var nødvendigt, hvilket har resulteret i at jeg har gener i form af øget dannelse af tandsten på den tand. Et andet eksempel var en tand jeg havde, der var knækket. [Tandlægen] sagde at den eneste mulighed var at fjerne tanden, hvilket jeg indvilgede i. Kort tid efter var hullet, hvor tanden havde siddet, betændt. Jeg var på ferie i Jylland, og valgte at opsøge min tidligere tandlæge, der rensede hullet og gav mig udstyr med, så jeg selv kunne rense det efterfølgende, hvilket jeg heller ikke havde fået ved [Tandlægen]. Min gamle tandlæge fortalte også at man kunne have reddet tanden med en ny teknik, så jeg var ret ærgerlig over at jeg var gået med til at få tanden hevet ud. Et sidste problem er åbningstiderne. Man skal være heldig, hvis man kan få en tid efter normal arbejdstid. Jeg sidder netop nu og prøver at finde en anden tandlæge.