Gert Nielsen
For noget tid siden, var jeg nede på korsør tandlægeklinik, hvor jeg fik et prisoverslag, på en tandkrone der skulle laves på, en hjørnetand som var knækket. Jeg fik en pris på 5.426 kroner. Jeg spurgte herefter, på tandklinikken om der ikke skulle laves en rodbehandling, da jeg havde fået dette oplyst hos, andre tandlæger. Dette skulle ikke, være nødvendigt blev der sagt på tandklinikken. Den efterfølgende gang, jeg kommer ned på korsør tandlægeklinik, har jeg dårlig nok sat mig i stolen, før jeg får at vide, at rodbehandlingen alligevel skal, udføres.
Det gjorde, at prisen ville stige til 7.718 kroner. Det vil sige, at der var en prisforskel på 2.292 kroner. Det gør da en utryg, ved at komme på korsør tandlægeklinik.
Jeg er selv tandlæge og det er så meget patienterne desværre ikke forstår! Vi arbejder med mennesker dvs. intet er givet på forhånd. I patienter får et overslag og ikke et tilbud som hos din lokale maler. Man har på Korsør tandlægeklinik efterfølgende vurderet at du havde brug for en rodbehandling. Dette er der ikke noget unormalt i, idet vi aldrig 100% kan forudsige hvilken vej en behandling går. Derfor hedder det et "overslag" og ikke et tilbud!!!