H. Petersen
Pas på du bliver snydt...
Vi var faldet for en KIA Carnival via Bilbasen, og tænkte det var lige bilen for os da vi med børn havde brug for en rigtig famile bil. Vi tog turen fra Sjælland til Jylland for at se nærmere på bilen. Vi havde en mindre personbil (Nissan fra 2006) som vi havde aftalt forhandleren skulle tage i bytte, vi skulle blot blive enige om en byttepris. Da vi mødte forhandleren som var yderst imødekommende og rar, satte vi os i bilen for at prøvekører den. Forhandleren oplyste at bilen havde stået der i længere tid så der skulle gøres lidt ved den. Da vi kørte var bilen meget ustabil, og fortalte efter endt tur vi skulle til Italien på skitur og det derfor var meget vigtigt at bilen var 100% i orden. Bilen blev ordnet og var en uge senere klar til afhentning nysynet. Vi kørte til Jylland igen 2 dage før skituren til Italien, for at afhente vores 9 prs bil og glædede os over vi ikke skulle køre i 2 små biler men alle for en gangs skyld kunne være i samme bil. Da vi kørte hjem var bilen meget ustabil på vejen så dagen efter ringer vi til forhandleren og siger noget er galt. Da vi ikke kunne nå at køre hele vejen tilbage til Jylland blev vi enige med forh. at vi kørte bilen til vores faste værksted i Glostrup. Bilen bliver afleveret dagen før afrejse og til vores store forbavselse meddelte værkstedet at bilen var livsfarlig at køre i. Trods en synsrapport der ingen fejl var på, havde bilen deffekte bag-støddæmpere, ingen karkasser i bagdæk samt løst motorophæng. Værkstedet gjorde på forhandlers regning bilen køre-sikker, og vi drog til Italien. Men ak..... det skulle vise sig at blive noget af en tur, i bjergene ved Østrig ville bilen på vej ned af bjerget ikke bremse - pedalen blev hård som sten og var ikke til at træde ned. Det lykkedes os at få standset bilen ved hjælp af håndbremsen... det var lidt af et chok for os alle. Da vi langt om længe nåede frem til Italien kontaktede vi forhandleren for at oplyse vores forfærdelige hændelse. [Woetmann Automobilers] kommentar var vi måtte sende bilen hjem og få en lånebil. Vi kunne ikke lige se hvordan vi efter endt ferie skulle komme hjem 7 prs i en bil, så vi fik nogle venner til at se på bilen. Da håndbremsen sidder i gulvet var vi nødsaget til at benytte den for at komme hjem. Det gik også ganske godt, indtil vi nåede 25 km før Danmark... der gik bilen i stå. Da vi åbnede motorhjelmen var alt kølervæske samt noget motorolie sprøjtet ud i motor rummet.... Igen kontakter vi forhandleren og må ringe flere gange før vi endelig får fat i [Woetmann Automobiler. Igen måtte vi sende bilen. Heldigvis er vores søn mekaniker elev, så vi fik fyldt væske på og kunne køre hjem. Vi aftaler med forhandleren at hvis [Woetmann Automobiler] skal se på bilen må den sendes til Jylland på [Woetmann Automobilers] regning. Vi kontakter DAH for at få hentet bilen, og sendt til check samt evt rep i Jylland. Forhandleren oplyser at [..] vil sende den til brugtvogns test hos Applus og få lavet de ting der evt måtte være. Mens bilen er i Jylland bliver vi kontaktet af forhandleren der oplyser at [Woetmann Automobilers] mekaniker ikke kan finde nogen fejl. I mellemtiden har vi forhørt os hos vores egen mekaniker der oplyser at det lyder som om der er fejl på bremseforstærkeren enten er der en løs forbindelse eller også skal den skiftes. Dette oplyser vi forhandleren, men dette bliver afvist... hvilket vil sige, det senere skal vise sig det aldrig blev tjekket. Vi får efter lang tids venten bilen tilbage med besked om den af applus har fået 4 stjerner ud af 5 så bilen fejler ikke noget. Det skulle vise sig at være meget værre end som så. 14 dage efter modtagelse smider bilen en masse vand samt bremserne svigter, vi kontakter forh. igen som siger [Woetmann Automobiler] ikke vil betale mere på en bil til 93000 kr så handlen måtte gå tilbage. Dog skulle vi være opmærksomme på han ville fratrække de kørte km mens vi har haft bilen. Dette syntes vi ikke var rimeligt så vi undersøgte rundt omkring hvad vi kunne og ikke kunne tillade os. Hele sagen ender med at forhandleren ikke vil tage bilen retur alligevel, da [Woetmann Automobiler] mente at brugtvogns testen frikendte [..]for en garanti. Dette sker i Marts 2011. Vi besluttede os for at få bilen lavet istedet da vi ikke orkede at slås med [Woetmann Automobiler]. Dette blev endnu en dyr fornøjelse for os. 21000 kr senere har vi nu en bil vi kan benytte. Hvorvidt vi skulle have taget kampen op eller ej ved jeg ikke, men vi kan anbefale alle at passe på hvis der skal købes bil hos [Woetmann Automobiler]. Vores mekaniker der har arbejdet på den har aldrig set dårligere motor end denne, alt sad stort set løst og tænk bremsesvigt er forsvundet ved at spænde bremseforstærkeren.... Pas på derude, hvis I vælger at købe bil hos denne forhandler. Køb kun hvis I virkelig har forstand på biler, køb ikke med mindre andre har set den først.