Henrik Jensen
58 år, København Ø
Har været kunde hos Bilia i Søborg med min leasing bil fra Nordania.
Aftalen gik på at jeg kunne vælge "leverandør" selv og kontrakten inkluderede service mv.
Div. service besøg hos bilværkstedet gik fint med en hærværkskade og service eftersyn i starten (2011-2014) hvor jeg fik fin service som gratis lånebil og en god venlig kundeservice.
I 2014 ændrede de markant holdning efter jeg indgav bilen med en skade.
som tidligere underskrev jeg en "lejekontrakt" afleverede kopi af kørekort mv.
Efterfølgende blev jeg så opkrævet "leje" for lånebilen af en meget ubehagelig medarbejder som insisterede at "deres forretningsgange" var anderledes end dem jeg havde oplevet som tidligere kunde.
Episoden mente meget om et desperat firma som prøvede at pengeafpresse sine eksisterende kunder. Underligt nok er firmaerne nu fra 1.6.2015 er solgt ifg. deres hjemmeside.
Der påstår naturligvis på hjemmesiden at dette ikke vil "påvirke" kunderne, men som tidligere kunde kan jeg KUN advare... Pas på dem. De er ikke ærlige [..] og truer med bål og brand.
Nyligt har TV2 haft fokus på problemet med Autoværksteder med skjulte dagsordner.
I ekstrabladets artikel "Danskerne: Her er vores mekaniker-mareridt" fra 11. Maj 2015 og igen d. 23 maj 2015 i TV 2 af Michele Bellaiche i programmet “Blir du Plukket”.
Min opfordring er Hold jer fra Bilia...