I. Clausen

#1
I. Clausen
1 bedømmelse
25.06.2012

Efter et ordinært tandlægetjek ultimo marts 2012 får jeg af vide, at jeg har fået et hul og vender derfor tilbage d. 12. april for at få det ordnet - tandlægen mener dog også at kunne se et lille hul i overmunden og vi bliver enige om at lave begge huller samtidig.

I dagene efter tiltager smerterne og jeg kan ikke tygge i venstre side - det lykkedes mig imidlertidig at få en ny tid hvor begge fyldninger slibes til. Det smerter dog stadig og tanden er stadig overbelastet ved tygning etc. Efter gentagne besøg hvor fyldningerne bliver slebet til beslutter tandlægen sig for at lægge en midlertidig fyldning og dernæst en ny plastfyldning. Jeg har dog stadigvæk smerter i hele venstre side af munden og kapitulerer og kontakter en ny tandlæge, da jeg ikke længere har tillid til, at klinikken kan hjælpe mig.

Jeg har aldrig tidligere oplevet at have så mange komplikationer ifb. med at få lavet plastfyldninger og kan blot konstatere, at jeg stadig her små tre måneder efter den første behandling stadig døjer med daglige smerter og stadig ikke kan tygge i venstre side. Ydermere har jeg også slemme isninger i venstre side af munden, hvilket gør det svært at indtage kolde samt varme drikke.

Da jeg undersøger hvilke muligheder der er for at klage finder jeg ud af, at man som patient skal modtage et tilbud om et skriftligt uspecificeret prisoverslag ved en behandling på mere end kr. 2500 kr. Regningen overstiger de 2500 kr. så det undrer mig selvfølgelig, at jeg ikke er blevet gjort bekendt med dette af den pågældende tandlæge.

Jeg skal nu have lavet ihvertfald det ene af hullerne om, da det simpelthen ikke er lavet godt nok, så i princippet skal jeg betale den nye tandlæge for at rette op på de skader den gamle tandlæge ikke formåede at råde bod på. Til den gamle tandlæges forsvar skal siges, at han tilbød at lave fyldningerne om - men min tillid var opbrugt og jeg tør simpelthen ikke overlade mine tænder til dem igen.

Tandlægen viste også stor forståelse for min frustration og mine daglige smerter men ønskede på ingen måde at tage ansvar endsige kompensere økonomisk.

Tandlægerne Tåsingegade
Martin Karpf
15.01.2017
 

Som ejer af klinikken skal jeg blot tilføje, at jeg aldrig nåede at se pågældende patient. Den tandlæge som omtales arbejder ikke længere på klinikken. Når det er sagt, skal det nævnes at der ALTID er en risiko for, at der kan opstå gener efter plastfyldninger. Vores politik er at skifte fyldningerne gratis hvis der opstår gener som ikke er forventelige.