Jakob Høeg

48 år, Holstebro

#2
Jakob Høeg
2 bedømmelser
24.10.2013

Jeg udlejer en lejlighed på Amager, og blev af min lejer bedt om at udskifte et gaskomfur (overdel). Jeg køber et andet og aftaler med lejer, at han kan bestille en til at installere komfuret. Vi aftaler pris omkring 1500 kr., idet denne pris findes hos flere montørvirksomheder i Københavnsområdet ved en simpel søgning.

Lejer vælger Amagerelektrikeren, han ønsker at bruge en lokal leverandør, hvilket jeg bakker op om.

Det ender med en meget høj regning, som jeg klager over. Efterfølgende får jeg en mindre refusion uden kommentarer, som desværre ikke svarer til mine forventninger, hvilket jeg også giver udtryk for. Jeg skriver også en anmeldelse på denne side.

En lille uge efter kontaktes jeg af en medarbejder hos Amagerelektrikeren, som beklager min oplevelse, og som er meget interesseret i at høre mere om min oplevelse, og som gør en brav indsats for at min dårlige oplevelse kan vendes til en god. Jeg får også en god forklaring på den oplevelse af manglende service jeg har haft - og det er jeg tilfreds med. Endelig bliver vi enige om hvad en rimelig pris indeholder, men medarbejderen er pga. en fejl ved at sætte prisen yderligere ned i den efterfølgende mail. Men ret skal være ret, og jeg betaler det, vi er enige om.

En skidt start kan vendes til noget godt, når man har en åben dialog. Det er vigtigt at firmaet følger op på utilfredse kunder, og det formåede man her. Jeg kunne godt finde på at ringe til firmaet igen!

#1
Jakob Høeg
2 bedømmelser
11.10.2013
 

Jeg udlejer en lejlighed på Amager. Min lejer ønskede et gaskomfur (overdel) skiftet. Jeg køber et, og aftaler at lejer bestiller en montør til at installere det. Vi aftaler prisniveau ca. 1500 kr. Pris findes hos montørvirksomheder i Kbh. ved en simpel søgning på nettet.

Lejer vælger Amagerelektrikeren, som oplyser om et grundgebyr på 995 kr. for simple opgaver. Lejer ønsker at bruge lokal leverandør.

Der går en del uger inden en mand dukker op. Først ved ankomst finder han ud af hvad opgaven går ud på - har ikke fået det at vide i firmaet. Han skal derfor hente reservedele til en installation.

Knap 30 dage efter kommer regning. Dato for regning og betalingsfrist er identisk. Dato er i øvrigt en uge inden regningen modtages!

Regningen er høj. Over 3800 kr. Godt 2000 kr. er materialer.

Jeg gennemgik materialepriserne, som er meget opskruede. En hydragasslange tager man 1100 plus moms for, dvs. 3-3,5 gange så meget som standardpriser fundet flere steder på nettet. En gastryksregulator koster knapt det dobbelte som normalt.

Arbejdsløn/gebyr er over 1400 kr. plus moms for en lille times arbejde.

Jeg syntes 3870 kr. var meget for en ret lille opgave. Jeg bad om en mere rimelig regning, og en korrekt betalingsfrist. Så fik jeg en kreditnota på 500 kr. Lidt har også ret. Der var ingen forklaring, ingen ny betalingsfrist.

3370 kr. er fortsat dyrt. Jeg kan ikke anbefale Amagerelektrikeren. Vælger du dem alligevel, bør du sikre dig en fastprisaftale på forhånd.