Jakob Løkke Madsen
Bad deres værksted løse et problem med en knagende lyd i kranken.
Da jeg hentede cyklen havde de skiftet kæden og det bagerste tandhjul(!). Mekanikeren var utrolig flabet, da jeg ville høre, om det virkelig var løsningen på mit problem.
"Jeg gør bare, hvad der står på arbejdssedlen", sagde han og stak en lille gul lap hen i ansigtet på mig.
Jeg prøvede at spørge på en anden måde - om det ud fra hans professionelle vurdering ville være løsningen på min knagende krank at skifte kæde og tandhjul.
Han grinede bare og sagde: "Og jeg siger: jeg gør hvad der står på arbejdssedlen."
Derefter vendte han sig om og gik.
Min regning lød på lidt over 800 kr.
Dagen efter var jeg ved at blive kørt ned, fordi kæden hoppede af i et lyskryds. Der havde åbenbart ikke lige stået noget på arbejdssedlen om, at den også skulle strammes.
Nåh ja, og lyden fra kranken er der stadigvæk!
800 bops for ikke at løse problemet, men skabe et nyt.