Jasper Lorentzen
Jeg købte for nogle år siden en cykel til næsten 7.000 kroner
hos Jupiter cykler på Nørrebrogade.
Indenfor et halvt år, var noget galt med styrfittingen og de
kunne ikke lave den. De prøvede mange gange og sendte den til
sidst til fabrikken. Først efter at have undværet den i 5 måneder fik jeg den byttet!
Siden da har deres reparationer været ekstremt dårlige.
De har været meget sjuskede, og jeg har ved flere lejligheder betalt for ting, som de har glemt at lave.
Når jeg kom tilbage til butikken nægtede de som regel først,
deres fejl, men efter jeg hev regningen frem og viste dem cyklen, kunne de se, at den var gal.
Medarbejderne benægter og modsiger ofte hinanden indbyrdes,
sjusker med reparationerne og ved enkelte lejligheder løjet
om vores aftaler for at undgå og lave reparationen om.
En gang skulle jeg bare have et nyt dæk på baghjulet,
hvorefter fyren satte et på, der var 1½ gang bredere
end dækket på forhjulet. Da jeg påpegede fejlen, sagde
han at det kunne man sagtens køre med og var ikke indstillet
på at skifte det. Jeg fik dog skiftet efter at have talt med
chefen. Jeg overhørte, at fyren havde sat det på bare fordi
han ikke lige kunne finde de andre dæk.
Rystende!
Ved enkelte lejligheder har cyklen kørt dårligere efter,
den har været til reparation!
Når jeg ikke har givet den laveste karakter skyldes det, at
enkelte folk på værkstedet engang imellem har erkendt deres
fejl og derefter har lavet cyklen med det samme.
Der har også været lyspunkter blandt medarbejderne
men som helhed har de spildt enorme mængder af min tid,
og har lavet dårlige reparationer, og generelt været upålidelige.
Jeg kan ikke anbefale butikken.
Hvis man skal købe en cykel, vil jeg hellere anbefale, at man køber den samme cykel et andet sted til en højere pris men med bedre service.