Jens Ø.

76 år, Blåvand

#1
Jens Ø.
1 bedømmelse
20.06.2014
1,0/10 5,0/10 1,0/10

28/3 - 2012 købte købte jeg en ny VW Caddy samt en VW UP til min datter hos SMC biler, Esbjerg.

Indtil april d.å. var vi rigtig glade for vores Caddy, men umiddelbart efter fabriksgarantien ophør blev det nødvendigt at skifte stabilisatorerne. Så vel, så godt, - i samråd med min mekaniker (Autopartner, Blåvand) undlod jeg at reklamere og udskiftede for egen regning. 3 uger senere på miniferie i Tyskland erfarede vi i varmen dèr, at airconditionsanlægget ikke virkede. Herefter aftalte jeg tid med SMC for at få afdækket fejlen med forventning om fair behandling. Jeg fik at vide, at jeg kunne vente, fordi det kun ville tage kort tid diagnostisere fejlen.

Jeg indfandt mig som aftalt, - og sad herefter 3 timer og ventede i udstillingshallen! Så endelig kom diagnosen - ingen beskadigelser, men en defekt ventil i anlægget, altså en produktfejl. Jeg forventede naturligvis at blive holdt skadesløs, men nej, - SMC kunne ikke yde kulance med baggrund i, at service ikke var afholdt hos dem. Jeg fastslog, at airconditionsanlægget ikke hidrørte under service og at al service var udført til punkt og prikke hos Autopartner, Blåvand. Ydermere fremgår ingen steder i VW`s betingelser, at service skal foregå på deres værksteder.

Efter nogen diskussion præsenteredes jeg for prisen for udbedring - 5500,- , som jeg prompte afslog med henvisning til, at dette jo næsten androg halvdelen af nyprisen for anlægget. Herefter præsenteredes jeg for regning for diagnostiseringen 2367,-, som jeg værsgo havde at betale, - vel at mærke uden nogen forudgående prisaftale. Jeg betalte harmdirrende, og kan godt i bagklogskabens lys se, at det skulle jeg næppe have gjort, idet det vel nærmest kan betegnes som groft bondefangeri.

Jeg sætter aldrig mine ben hos SMC og fraråder alle, - efter min oplevelse - at investere i bilen eller benytte SMC! Man regner med at have en ny bil, men jeg er blevet klogere og venter nu på det næste skelet fra skabet. :-(