Jens Ole Ladefoged
Trustrup
Vi havde et sommerhus til salg i et år hos Lilienhoff. Ved en fejl fik Lilienhoff ikke huset på nettet i en del højsæsonen. De kom aldrig med et til salg skilt. Dokumenter "forsvandt". De kunne ikke komme med et kundeemne på et år. Da vi klagede til ejendomsmæglerforningen og fik delvist nedsat prisen. På det nye faktura beløb, som vi ikke betalte til tiden, sendte de et rykkerbebyr på 4.700,- kr. gennem incasso. Samlet pris 26.000,- kr.
Nu har vi det til salg hos lokal solgt eller gratis mægler og er i dialog med interesserede.
Vi aftalte gratis indledende samtale i telefon i forhold til sag, hvor vi er i klemme med kommunen. Jeg spørger på pris, hvis de skal skive det indledende klage brev og får en pris på 10.000,- kr. Vi taler videre om sagen og jeg siger, at vi selv vil skrive brevet, da vi ikke vil investere det beløb i denne del af fasen. [Advokaten fra] Smidt Knudsen tilbyder, at jeg kan maile brevet til ham, "så skal han nok kikke det igennem". Jeg opfatter det, som en del af den indledende samtale og han siger intet om at vi bevæger os væk fra indledende samtale til betaling. 6 måneder senere får jeg en regning på 5300,- kr. for det forløb. Han har været ved at kikke sine gamle sager igennem, og set at han ikke havde fået sendt en regning. Jeg vil aldrig henvende mig til dem igen.