Jesper Bøggild-Christensen
Vi valgte Jysk Diner til at levere maden til vores søns barnedåb, da vi havde fået mad derfra til vores bryllup, og havde en god oplevelse på det daværende tidspunkt.
Vi bestilte deres "Buffet Barnedåb 2011" til 50 personer. Leveringen skulle på den pågældende dag ske mellem kl. 10.30 og kl. 12:00, men kl. 12 ringer de og fortæller at chaufføren er forsinket og vores mad derfor først forventes at ankomme kl. 12.40. Det kan vi jo ikke gøre noget ved, så vi beder gæsterne vente. Klokken 12.40 er der ingen chauffør i syne. Denne ankommer først kl. 13, og begynder uden at forklare forsinkelsen at læsse maden af. Vi når lige at minde ham om at der mangler 40 forretter inden han kører, hvorefter han dog gennemgår leveringen, og derpå smutter - stadig uden at forklare forsinkelsen.
Da jeg ringer til Jysk Diner mandag, er der ingen på arbejde, der kan træffe beslutningen om i hvilket omfang vi skal kompenseres for forsinkelsen, og først tirsdag kan jeg derfor tale med en beslutningskyndig. Jeg forklarer [..] sagen og vi forhandler lidt frem og tilbage. [Jysk Diner Jylland & Fyn] tilbyder at give os gratis levering - 279 kr. - hvilket jeg mener er for lidt. Jeg nævner at flere af vores gæster nævnte halv pris - jeg indskyder dog at jeg er til at forhandle med, hvorefter vi aftaler at [Jysk Diner Jylland & Fyn] vil se på det og så skal jeg ringe tilbage onsdag.
Jeg ringer tilbage onsdag, hvor tilbuddet lyder at få de 279 kr. for transporten tilbage, eller få et gavekort på 600 kr. til vores næste bestilling hos dem. Ingen af disse dele synes jeg er særligt attraktive, da jeg som minimum ønskede at få 20% af det fulde beløb på ca. 5.000 kr. refunderet. Dette vil de ikke gå med til, og jeg spørger derfor om værdien af deres omdømme kan opgøres i 279 kr? Den Jysk-ansatte svarer "Ja." Jeg beslutter derfor at få de 279 kr. refunderet, da jeg ikke kan bruge et gavekort på 600 kr. til et firma jeg aldrig nogensinde har tænkt mig at handle med igen, til noget.
Maden smagte rigtig godt og der var rigelige mængder tilbage, muligvis fordi flere gæster havde kvalt sulten med øl eller sodavand(?), og dette er også medvirkende til at de får 2 stjerner, men de sidste tre stjerne må de undvære, da de ikke vil anerkende at de ikke har overholdt den aftale, der er lavet mht. leveringstidspunktet.
Den supportmedarbejder jeg snakkede med, udtalte sågar at de tog hensyn til trafikken, når de afsatte halvanden time til leveringen, men når leveringsvinduet på halvanden time er overskredet, med mere end hvad der kan opfattes som rimeligt, vil de stadig ikke anerkende at de har begået en fejl og kompensere os.