Jesper Byg
Jeg skulle have synet min dejlige Ford Sierra fra 1988, hos ovennænte firma da jeg ikke selv havde tiden til det!
Der skulle laves følgende:
Montering af ny dør i føresiden(Man klippe alle ledninger og loder dem forkert sammen, samt lader kontakten til el-spejlene ligge i bunden af døren så den går til da den får fugt(har endnu ikke fået en ny!))
Udskiftning af forruden, denne måtte de skifte 2 gange fordi de glemte den invendige gummi liste, og ikke fik den ordentlig tætnet (det fik jeg på et andet værksted i min egen by, da rep. tog over et halvt år!)
Rep af rust i panel, som meget hurtigt blev rød af rust da den var dårlig behandlet med rustbeskyttelse.
Rep af rust i A-stolpen, dette blev bare malet over med en sjusket hånd maling i første omgang, det blev dog lidt bedre anden gang de havde bilen op til rep. Men rusten som var der måtte jeg efter følgende reparerer, da di ikke gjorde det da de havde forruden ude, hvorfor mon man ikke gjorde det, nok fordi det var en gammel bil. Men når man får betaling for et stykke arbejde skal det vel udføres ordentligt og ikke sjusket!
Da man udskiftede forruden ødelage man også instrument bordet da man brugte en for lang kniv til at skære ruden ud med, men det nægte man da Ford Lemvig ikke tror på at en bil fra 1988 skulle have den originale forrude i indtil skaden i 2007, det havde den så de var de eneste som havde skiftet ruden og ikke andre, derfor skulle de også erstatte instrument bordet som de selvfølgelig ikke ville.
Udskiftning af rat til et andet, men de kunne ikke finde ud af at montere et andet originalt rat uden at ødelægge hornkontakten! Den blev monteret skævt så tapperne knak, men det gjorde jo ikke noget da det var en gammel bil, og ikke en ny Ford!!
Udskiftning af klips i bagerste rude, det kunne man ikke finde ud af. Hallo det er et aut. Ford værksted vi taler om, kan de ikke finde ud af at reparerer deres egne biler!! Nej vi kunne få nogle andre til det, da de aldrig havde prøvet det på en bil før.
Reparationer af de nævnte ting kostede hos firmaet kr. 18.000 som vi desværre betalte ved den første afhendning. Vi opdagede de første fejl få kilometer fra firmaet hvorefter vi vendte om og kørte tilbage for at aflevere bilen igen. Da vi komme igen blev vi lovet at beløbet ikke ville blive hævet på vores konto, men ak og ve det gjorde de alligevel, så de var sgu ligeglade med os der allerede (de havde jo fået deres penge).
Jeg har forgæves sendt et erstatnings krav op til Ford Lemvig på kr. 12.000, da det var det beløb som det ville koste at udbedre deres dårlige reparationer og ødelæggelse af instrument bordet (som er blev vurderet hos uafhængige værksteder). Det som de har indrømmet er at de ikke har opkrævet mig for en reservedels faktura på kr. 600, det mener de nok kan opveje deres fejltagelse, men det kan det ikke, der mangler stadigvæk kr. 11.400 før vi er kvit.
Så vores råd til alle andre brug aldrig "Lemvig Auto eller Ford Lemvig", da de er ligeglade med hvordan reparationerne bliver udført på ældre biler, da deres ejere jo ikke købe en ny bil, kan vi lige så godt ødelægge den så de måske bliver nød til at købe en ny en hos dem. Men der tager de fejl, vi skal aldrig handle eller købe noget hos dem mere, og vi fraråder aller til at benytte dem til noget som helst der har med biler at gøre!