Jesper Michaelsen
Købte Kia Carnival LX med aut. i dec. 2006. Fra dag 1 var der bl.a. fejl i motorstyring og autopilot. Stik til træk virkede ikke. De måtte en fredag kaste håndklædet i ringen og sagde at jeg kunne komme og hente bilen. Modul udskiftet men det virkede stadig ikke. Stod og skulle på ferie for første gang 1 uge senere. Bilen blev efter mit mildest talt vredesudbrud sendt til Jacobil i Køge om søndagen. Her ringede de mandag formiddag og fortalte, at jeg kunne komme og hente bilen. Alt ok. Der var bare gået en sikring så stikket ikke fik strøm. Hvor svært kan det være? Hver gang den har været til reparation på garanti har jeg fået en bil retur der ikke var i orden. Den har i gennemsnit været på værksted hos Jacobil ca. hver 3. måned på garanti indtil dec. 2008. I efteråret 08 blev gearkassen endeligt udskiftet. Også på garanti. Den låste under kørsel med campingvogn. En fejl den havde fra begyndelsen. Efter udskiftning brokkede jeg mig over rattet sad skævt og havde mistanke om, at den ikke var blevet sporet efterfølgende. Det fik jeg så bekræftet da jeg skiftede værksted.
6 måneder efter levering var jeg blevet lovet af direktøren, at de ville gøre alt for at jeg blev en tilfreds kunde. Fik 2 flasker vin som kompensation for de utallige gange jeg kørte forgæves på værksted. Det ændrede ikke noget overhovedet. Direktøren var pludselig ikke interesseret i at gøre mere. Heller ikke selv om jeg gjorde opmærksom på købeloven.
! de 24 måneder min tålmodighed rækte til Jacobil, Birkerød er følgende udskiftet: 3 autopiloter, 2 eller 3 motorstyringer, automatgearkasse, utallige opdateringer af software, modul til strøm udtræk.
De er mildest talt [..] til at håndtere fejl. Jeg vil ikke anbefale nogen som helst at benytte Jacobil i Birkerød.