Jesper Mikkelsen
Vi bestilte 6 gange "Lux Hovmester Burger". Burgeren var en club sandwich med kylling, bacon og karrydressing. Dertil pommes frites fra frost, og en halvfyldt flaske Heinz. Det var der ikke meget lux eller burger over. Små 10 minutter efter vi andre havde fået vores mad havde min svigerinde stadig ikke fået noget. En tjener blev spurgt om de havde glemt hende. Ja - sagde tjeneren. Der blev tastet forkert da vi skrev jeres ordre ind. Men nu er køkkenet gjort opmærksom på fejlen og maden er på vej. Et kvarter senere ventede vi stadig. Fat i tjeneren igen. Fat i køkkenet igen. 30 minutter efter alle vi andre havde fået vores mad - kom det endelig. Da var vi andre for længst færdige. Det er bare ikke i orden. Der kan ske én smutter. Men at bøffe en kundes ordre to gange er under lavmålet. Tjeneren undskyldte og tilbød gratis kaffe. Det rykker bare ikke meget i den situation. Da vi betalte nævnte vi, at vi var skuffede over at "burgeren" viste sig at være club-sandwich og at de burde ændre navnet til noget mere retvisende. Vi har tænkt på det - vi plejer også at fortælle folk det når de bestiller. Mange vil ikke have den, når vi fortæller hvad der er i. Det glemte jeg med jer - beklager. Som om det gør det bedre at man godt ved, at det man skriver i menukort og på gadeskilte ikke er rigtigt.
Den enlige stjerne til en synligt flov tjener som forgæves prøvede at redde en situation der bare ikke kunne reddes.