Jesper R.
Da jeg regelmæssigt været har været til eftersyn hos Tandlægerne ved Søerne blev jeg temmelig overrasket, da jeg under et ferie ophold 2010 akut måtte søge tandlæge.
Han oplyste mig, at jeg havde brug for en rodbehandling og et inlay foran i undermunden. Yderligere var en kindtand i overmunden og en visdomstand i undermunden så angrebet at mine porcelæns inlay ikke var til at redde. Derudover var det nødvendigt tage en krone ud og genindsætte den, samt at udføre 3 kunststof fyldninger. Dertil var mine tænder så fyldt med tandsten at en grundig rensning udover det normale var nødvendigt.
Jeg valgte at få udført behandlingerne hos en anden tandlæge. Ved den lejlighed bad jeg, om at få tilsendt mine røntgen billeder fra Tandlægerne ved Søerne. Efter udsagn fra min nye tandlæge kunne man allerede i 2007 se, at den var gal.
Jeg er rystet over Tandlægerne ved Søernes manglende opmærksomhed ved rutine undersøgelser.
Jeg har aldrig set min tandlæge, men kun en tandplejer som altid lavede tandeftersyn. Jeg mente dog, jeg var i gode hænder og havde aldrig forestillet mig, at det kunne få så fatale følger.
Jeg sidder nu med en regning ca. 23.000,- kr, med unødvendig skader på mit tandsæt, samt tabt arbejdsfortjeneste under de omfattende behandlinger.
Jeg har nu indgivet en klage til klagenævnet over inkompetent behandling udført af tandplejer til fuld afregning, og ønsker en erstatning for de unødigt opståede skader.