June T.
Min datter skulle klippes og have lyse striber. Hun fik en pris på 1000,-. Hun viste frisøren billeder af de lyse striber, og det skulle være synligt og naturligt. Hun fik meget få staniolpakker i sit hår og man kunne slet ikke se striberne. Klipningen var fin.
Jeg opfordrede min datter til at ringe til Stender Solrød og reklamere. Frisøren som havde klippet mm var ikke på arbejde, men frisøren i telefonen mente bestemt at Stender ville lægge flere striber i håret - uden beregning.
Dagen efter fik min datter kontakt med omtalte frisør, som ikke havde tid til at lægge striber foreløbig, men deres elev ville lægge striber i håret. Sagde herefter at min datter måtte komme og så ville de lægge flere striber i håret. Min datter spurgte - hvad med betaling - det må vi se på svarede hun og min datter fik det indtryk, at det ikke ville blive et problem.
Da min datter kommer viser hun igen et billede - det samme som hun viste den første dag.
Eleven lægger striber i håret og det bliver ok. Frisøren kommer da behandlingen er færdig og forlanger kr 500,- og siger nu at det jo er en helt anden behandling. Dette forstår min datter ikke. Hun ville bare have synlige, naturlige striber.
Min datter har nu betalt ialt kr 1500,- uden at vide prisen i forvejen - dette er juridisk set ikke i orden. Dels fordi en elev stod for den synlige behandling og dels fordi min datter ikke var oplyst om prisen. Sørgeligt at Stender skal udnytte helt unge piger på denne måde.