Karin Madsen

#3
Karin Madsen
3 bedømmelser
27.09.2010

I begyndelsen af 2010 havde vi Home til at vurdere vores hus m.h.p. salg. Imidlertid valgte vi af personlige grunde at udsætte et salg til efter sommerferien, hvad vi gjorde opmærksom på. Da vi var klar til at gå igang, blev vi af andre 2 mæglerfirmaer i Faaborg "brændt af", hvorefter vi kontaktede Home onsdag, den 15. september telefonisk m.h.p. at indgå i et samarbejde. Mægleren sad i møde, men da vi gjorde opmærksom på, at det hastede, fik vi at vide, at vi ville blive ringet op, når han var færdig med mødet ca. 1 time senere. Først tirsdag, den 21. september blev vi kontaktet af mægleren, der "undskyldte" sig med, "at han ikke havde haft tid" til at ringe. Vi har i mellemtiden opgivet at benytte os af lokale mæglere, da det tilsyneladende skorter på både tid, lyst og seriøsitet. Vi har i stedet kontaktet en udenbys mægler, som kører med et "selv-salgs-koncept". Det indebærer, at de udarbejder de fornødne papirer og vi viser selv frem. Vi har valgt denne løsning, da vi ikke orker at udsætte os selv for flere prøvelser. De svigt, vi har oplevet kan jo også være i relation til potentielle købere af vores hus. Til sammenligning kan nævnes, at vi med den nye mægler holdt møde i fredags, fik papirerne tilsendt lørdag, skrev under og returnerede dem søndag og blev i dag mandag kontaktet af både fotograf og bygningsekspert som begge kommer i indeværende uge, så billeder og de nødvendige rapporter kan udfærdiges. Så nemt og "smertefrit" kan det gøres.

#2
Karin Madsen
3 bedømmelser
25.09.2010

I januar havde vi en sælger fra Bolig Fyn Faaborg til at komme og give tilbud på vores hus. Vi besluttede af personlige årsager at vente ½ år med at sætte til det til salg, hvilket vi meldte tilbage, så da vi var klar, kontaktede vi telefonisk Bolig Fyn, men det viste sig desværre, at den pågældende sælger var rejst. Sekretæren lovede os, at vi ville få en anden kompetent sælger, så vi aftalte tid med sekretæren til 3 dage efter. Dagen efter blev vi ringet op af sælgeren, som alligevel ikke kunne komme på det aftalte tidspunkt, så vi aftalte istedet, at han skulle komme 2 dage efter. Vi sad klar med papirer og kaffe på det aftalte tidspunkt, men sælgeren mødte ikke op - og vi hørte heller ikke noget fra ham. Dagen efter kontaktede jeg Bolig Fyn, som gav "sygdom i den nærmeste familie", som grund - hvilket jo kan være årsag nok til at aflyse en aftale, men hvad der ikke er acceptabelt er, at firmaet ikke gider gøre sig den ulejlighed at ringe afbud til en kunde, når de ikke er i stand til at overholde en aftale. Vi var dog indstillede på at betragte det som en "smutter" og "at starte på en frisk", så vi blev lovet, at vi ville blive kontaktet hurtigst muligt. Nu er der gået over 1 måned, og vi har endnu ikke hørt noget. Desværre er ovennævnte ikke et enestående eksempel på, at mæglerne i Faaborg blæser på kunderne, deres tid og ressourcer. Vi har nu haft 3 "oplevelser" i træk, den ene mere grotesk end den anden. Det er på tide, at Faaborgs ejendomsmæglere får øjnene op for, at kunderne skal behandles, som det de er, nemlig "smør på deres brød". Vi har nu valgt at droppe Faaborgs ejendomsmæglere og gå udenbys. Rigtigt rigtigt ærgerligt.

#1
Karin Madsen
3 bedømmelser
25.09.2010

Pga. alvorlig sygdom er vi nødt til at sælge vores hus, da vores ressourcer er blevet meget små. Vi kontaktede Nybolig den 3. august, som kom ud og vurderede huset. Sælgeren var meget positiv overfor huset og vores situation, og lovede os, at han ville gøre alt, hvad han kunne for at tingene skulle gå så smertefrit og hurtigt som muligt, men da vi efter 10 dage endnu ikke havde modtaget noget materiale, måtte vi rykke for dette. Sælgeren kom ud samme dag og afleverede materialet - som var fyldt med fejl, og som kompensation tilbød sælgeren at spare os for omkostninger til fotografering, så han kom ud 2 dage i træk og fotograferede ude og inde. Vi aftalte ny tid for næste kontakt, men først dagen efter den aftalte dag blev vi kontaktet med nyt materiale (som der dog også var fejl i). Vi aftalte fornyet kontakt mhp. underskrivning af papirer til 9. september, men Nybolig tog ikke kontakt til os som lovet den aftalte dag. Efter en uge skrev jeg en mail til Nybolig i Faaborg, men heller ikke denne fik vi respons på. Vores situation er meget vanskelig, dels på grund af min mands meget alvorlige sygdom, og dels fordi vi har min mor på over 100 år boende, så derfor har jeg oplevet hele dette forløb som særdeles frustrerende og mareridtsagtigt. For at få en forklaring sendte jeg en enslydende mail til de 3 ejere af Nybolig i Faaborg den 16. september, men heller ikke på denne har vi modtaget en reaktion. Nu er der så gået 16 dage siden vi stod med kuglepennen i hånden - parat til at underskrive papirerne. Nybolig har med sin ufattelige slendrian og usædvanlige dårlige opførsel "stjålet" 2 måneder af vores kostbare tid, og lige præcis mangel på tid er vores største problem. Jeg har svært ved at tro, at vi er de eneste, Nybolig har behandlet så dårlig, og jeg vil i al fremtid fraråde alle til at vælge Nybolig som sarbejdspartner.