Kasper Magnus
På klinikkens hjemmeside kan man læse: "Vi tager os tid til at lytte og bringe vore patienter i centrum." Tomme floskler for mig, som oplevede hvordan tandlægen førte private samtaler om ferieoplevelser med to for skellige klinikassistenter, samtidig med der blev arbejdet på mine tænder. Stort set ingen kommunikation eller beroligende ord da jeg vred mig i smerte, fordi der ikke var tid til at vente på bedøvelsen virkede.
Da jeg efterfølgende opleve smerter som aldrig havde været der før indgrebet, fik jeg pludselig en masse oplysninger om slid mig her og slid mig der, og den flage som var faldet af en tand han havde arbejdet på, det var bare "resin" (en slags lim). Måske, måske ikke. Det er jo umuligt at vide når man ikke er tandlæge, og den som er tandlæge ikke sige noget før man brokker sig! Havde vedkommende, eller en af de stille og anonyme klinikassistenter kommunikeret bedre - f.eks. da jeg var ved at besvime efter lokalbedøvelsen - havde jeg nok følt mig tryggere og mere værdigt behandlet.