Kim S. Magnussen

#1
Kim S. Magnussen
1 bedømmelse
24.05.2010

Følgende mail er d.d. sendt på info@jensens-bofhus.dk:

Så måtte vi prøve det, børnene (4, 6 & 8 år) ville så gerne prøve en "rigtig" restaurant, frem for MD eller et pizzeria. Vi har prøvet Jensens (Roskilde og Axel Torv) mange gange uden børn, og huskede det som om at kvaliteten var god ift. pris..

Vi bestilte bord i Holbæk til fem (2 voksne og 3 børn) til i dag, 2. pinsedag kl. 12. Vi ankom kl. 11.55 til en restaurant med 4-5 besatte borde. Vi blev lidt overraskede, da vi blev "tildelt" det vel nok dårligste fire-personers-bord i restauranten, ude midt i restauranten. Et bord der på ingen måde var gjort klar til ankomst, men hvor der blev sat en stol for bordenden og hvor vi ville skulle sidde så tæt at det ville blive et irritationsmoment for os alle. Vi gjorde opmærksom på at vi havde bestilt et bord til 5 og ikke 4 personer.

Vi spurgte høfligt, om vi ikke måtte få et bord med fin udsigt og plads til 6. Det kunne vi ikke, for: "Vi har jo kun det ene, hvis der skulle komme et selskab på 6 personer". Jeg gjorde høfligt opmærksom på at der faktisk var 3 stk. 6-personers borde. Værtinden kiggede lidt tvivlende på mig og sagde, "Nåh, ja, tre, men tænk hvis der kommer 3 selskaber" Efter lidt snak og et tjek i reservationerne, blev vi tilbudt et 6-personers bord, men så skulle vi også forlade det senest kl. 13.45, for der kom jo andre gæster. Vi accepterede "kompromisbordet", for dér var der trods alt plads til os og eftersom det kun var frokost var der jo rigeligt tid til at spise.

Min kone bestilte en "Round Steak", den var ikke rød som bestilt, men medium. Det lod vi passere, da bøffen var spiselig og "rødhed" jo nogle gange kan diskuteres.

Jeg bestilte en "Byg-Selv Burger", og glædede mig til en burger i topklasse. En burger der skulle "samles" med ingredienser fra salatbaren. Jeg prøvede forgæves at finde bacon, rucolasalat, tomatskiver, løgringe, syltet agurk og andre standardingredienser til en superburger. Desværre måtte jeg nøjes med nogle meget tørre rødløg og icebergsalat. Da der ikke var noget salatmayonaise måtte jeg smøre med kryddermayo og ketchup, i øvrigt er det ikke nemt at smøre med en gaffel og en steakkniv. Det betød desværre så at der ikke var dyppelse til pomfritterne. Nåh, men min forventning var stadig stor da jeg skar den første bid. Brødet havde formentlig aldrig været varmet og bøffen var ringere end de billige papbøffer fra supermarkederne. Den var af så ringe kvalitet, at min hustru, der sad ved siden af konstaterede blot ved at se det overskårne brød, at den så både tør og kedelig ud. Desværre var personalet væk, og ingen havde spurgt: "Hvordan er kødet?" Jeg var nødt til at rejse mig og gå op til skranken for at oplyse om min ringe burger. Tjeneren var meget elskværdig, men var desværre ude af stand til at gøre noget, men hun kunne jo bede sin chef om at komme hen til vores bord. Hun gik og kom tilbage efter længere tid med meddelelsen om at jeg kunne få en ny burger. Dette var jeg bestemt ikke interesseret i, hvis dette var standarden og efter at have talt med sin chef igen, fik jeg besked på at jeg kunne vælge en ny ret. Jeg valgte en "Round Steak" som min hustru, men mindede om at den skulle være rød, og ikke medium, som min hustru havde fået. Efter relativ kort tid kom hun med en bøf, som ikke lignede min kones, men den gled ned, og smagte dejligt.

Vi bad om regningen, og betalte. Stor var min overraskelse da jeg så den dekort vi havde fået ikke var korrekt, vi havde fået krediteret 49 kr. og ikke de 74 kr., som min BSB burger var debiteret til. Jeg fandt vores tjener, og hun kom over til vores bord. På "konfrontationen" svarede hun: "Det var det, min chef sagde jeg skulle gøre." Jeg bad om at tale med den chef, de 25 kr. i difference var ligegyldige, men hvis man ligefrem beder de ansatte om at kreditere forkert, så synes jeg at det er problematisk. Derefter blev jeg gjort opmærksom på at jeg jo havde fået en bedre bøf, som jeg ikke havde betalt ekstra for. Jeg gentog at jeg havde bestilt den samme slags bøf som min hustru, og kun bemærket at den jeg fik heller ikke var rød. Jeg bad endnu en gang om at tale med hendes chef, hun gik. Hun vendte tilbage med en besked fra chefen om at det var den korrekte dekort eftersom jeg havde fået den burger jeg havde bestilt, og den levede op til de kvalitetskrav de stillede og jeg havde taget imod tilbuddet om en ny ret. (Skræmmende I ikke stiler højere, og at McDonald faktisk har en væsentlig bedre kvalitet på deres burgere der koster under det halve). Igen måtte jeg insistere på at tale med chefen som hun hentede.

13 minutter senere kom hendes chef, med bemærkningen om at: "Jeg forstår at du ikke mener, at du har fået nok i rabat!" Det gjorde mig en smule vred. Da jeg forklarede situationen, blev jeg mødt med en stribe argumenter:

1. "Du har jo fået en bedre bøf, en "Favoritbøf", den koster 89,- så du har jo faktisk fået mere rabat!"

- Jeg havde jo bestilt en Round Steak..

2. "Nåh, jo, men det var jo for at du kunne få den hurtigt!"

- Jeg havde jo bestilt en Round Steak..

3. "Nåh, jo men du havde jo også spist halvdelen af din burger, så var den vel god nok!"

- Jeg havde taget 2 bider, og jeg ønskede ikke en magen til, brødet var koldt, bøffen var tør, og kødets struktur mindede om maskinudbenet kød.

4. "Synes det ikke at det er lidt meget du gør ud af det for 25 kr.?"

- Jeg synes faktisk at det er ufatteligt at Jensen's Bøfhus ønsker dårlig omtale for 25 kr.

5. "Så må du jo skrive en klage!"

- Ja, tak, må jeg bede om adressen?

6. "Jeg tror at det er Læssøegade 21 eller 23!"

- Ja, tak, må jeg bede om adressen på et stykke papir?

Jeg får herefter et "Værdikort" med bemærkningen om at: "Den står her vist et sted, du kan vel selv finde den."

Da jeg beder om [chefens] visitkort, siger han: "Mit navn må du selv skrive ned!" Hvorefter han vender rundt og er på vej tilbage i "sikkerhed". Inden han går, når han at sige "At vi ikke behøver at komme igen".

Det har vi så sandelig heller ikke tænkt os, og vi har bestemt heller ikke tænk os at anbefale Jensens Bøfhus til andre, tværtimod. Fremover vil vores "restaurantbesøg" sammen med børnene blive hos MacDonald, hvor vi kan være sikre på at burgerne er friske og hvor vi ikke skal diskutere med hverken personale eller chefer hvis kvaliteten ikke lever op til det forventede.

Jeg ser frem til at høre om vi blot har været usandsynlig uheldige, eller det er normal "standard" hos Jensen's.