Manuela Schmidt
Ja, hvor skal man starte. Jeg kan kun være enige med de andre herinde. Vi købte i sommers en Seat Altea. Efter ca. 2 uger opdager vi at sædevarmen er defekt. Vi kontater HJA, som ikke vil betale for reparatioen, da [HJA] ikke dækker sædevarme siger [HJA]. Efter flere samtaler frem og tilbage, melder vi os til sidst ind i FDM og de overtager herefter korrespondancen. Vi får samtidig bilen FDM testet, og de finder nogle forskellige fejl. Samtidig finder vi ud af at fartpiloten er defekt. Vi bliver bedt om at indhente tilbud hos det lokale værksted, da vi under købet har aftalt at reparationen kan foretages på et andet værksted. Desværre finder vi ud af, at bilen overhovedet heller ikke har fået service. Den har fået skiftet olie og det er det, men iflg. service bogen skulle bilen have haft 60.000 km. eftersyn. For at gøre en rigtig lang historie kort, så løber reparationerne op i ca. 11.000,- hvor HJA faktisk kun vil dække de reparationer som FDM rapporten har påvist. FDM har haft kontakt med [HJA] mange gange men uden held. [HJA] lyver og modsiger sig selv flere gange, og det hele ender med at [HJA] faktisk laver historien om til at vi skal køre hele den lange vej op på [HJAs] værksted, hvor [HJA] skal have bilen i flere dage, fordi [HJA] nægter at bestille reservedele hjem. Vi har ca. 200 km. op til [HJA] så havde vi vidst at vi skulle til at køre helt derop så havde vi aldrig købt bilen. Sagen er den dag i dag stadig ikke afsluttet, da HJA aldrig vender tilbage når man henvender sig. Desuden ændrer [HJA] historier hele tiden. FDM er enige med os i at [HJA] skal betale alle de ting, desværre er HJA så udspekuleret og har prøvet det før, at [HJA] nægter. [HJA] ved godt at det er en sej kamp for en forbruger at få det man har ret til. Jeg opfordrer alle herinde til at sende en klage til programmet BASTA. Jo flere der henvender sig jo bedre. [..] så der ikke er flere der bliver snydt.