Martin Stendersø
Restaurant Rimini er bare fantastisk!
Maden er super god og servicen i top. Prisen er rimelig, og man kan ikke forstå, at maden smager så godt, når det kun tager 15-20 min, før maden er serveret.
Et minus er dog, at stolene gør det lidt akavet, at spise, men man lægger for det meste kun mærke til det, lige når man skal til at spise.
Restauranten er en italiensk restaurant og er pænt indrettet og udsmykket, som en god italiensk restaurant.
Husk, at det kan være svært at finde en p-plads, men det er muligt, bare ikke lige udenfor Rimini, men der plejer at være plads (ca 2-4 min. hvis man går fra p-plads til Rimini).
I weekenderne kan det godt være en god idé, at ringe og bestille bord, da det ellers godt kan være svært at få et bord.
Det er også muligt at bestille mad som take-away (vi har i hvert fald set folk, som har fået maden og derefter gået igen).
Men ellers en super restaurant
I juli og august, fløj vi med Contineltal Airlines. Vi skulle flyve til Florida, USA, så det var en ret lang tur med dette billige og gode flyselskab. Langt de fleste af stewardesserne var søde, så det var jo skønt. Maden var god og vi fik endda lov til selv at vælge om vi ville have kylling eller bøf. Vi regnede også med at drikkevarerne kostede noget, men det gjorde den ikke. Og det var jeg da overrasket over, men det var så også en enkelt glas man fik en gang hver 3. kvarter. Pladsen var trang på vej fra København til New York, så det var dejligt, da man kunne komme ud og røre sig lidt i lufthavnen i New York. Pladsen blev da, merkant bedre, da vi fløj indenrigs i USA.
Vores rejse var da ikke problemfri. Da vi skulle til at gå på flyet i København, så manglede der pludselig et boardingpass. Begge boardingpass (som skulle bruge i København og New York), som de sagde, der var blevet lavet, men det var ikke blevet lavet, så vi fik heldigvis lavet et nyt. I New York, da boardingpassene skulle registreres, troede vi at alle var blevet registreret, men kun 6 ud af 7 var registreret, men de havde ikke opdaget dette, så vik gik da bare på flyet. Inden vi skulle flyve, kom der en stewardesse, som spurgte om vores efternavn. Man kan ikke sige, at sikkerheden var særlig god.
Men ellers har servicen været god på hele turen.
Jeg kan klart anbefale dette flyselskab.
Tårnby Gymnasium & HF er en lidt nedslidt skole og for små klasser, når man er mere end 30 elever i hver klasse. Gangene er for trange til at man kan færdes, når en time starter. Vi er en klasse på 31 elever og jeg er sikker på, at der ikke er nok siddepladser til alle i klassen. Lærerne er et godt stykke oppe i alderen. Vi har 3 ud af ca. 10-12 lærere, som er under 40 år. Omkring halvdelen af bordene og stolene i klasselokalerne er meget gamle (omkring 30 år gamle), og nogle er klistrede. Det er vist helt normalt, at man får hovedpine, når vi er 31 elever i klassen og med mere end 800 elever på en lille skole, men ellers er det en okay skole.
Jeg skal også lige sige, at de kræver en kopiafgift på 170 kr. pr. år. Det er ikke til at forstå, når man allerede betaler verdens højeste skat. De kræver også penge for skabe, men det er måske okay.
Tårnby Gymnasium & HF kunne godt trænge til at blive moderniseret lidt, men jeg skal så også lige sige, at der i alle klasser er projektor. I mediefag har vi helt nye computere, så det er selvfølgelig super godt.
Som vi i en del tid nu har hørt om klamme skoler, så er Tårnby Gymnasium & HF ikke i blandt de klamme skoler.
Hvis man bare lige fik skiftet borde og stole ud og fik malet dørene til lokalerne i nogle friske farver, så ville det bare være perfekt.
En okay skole, men ret langt fra at være den bedste.