Mikkel K.
Jeg er en af de forældre, der slet ikke kan få armene ned over Strandkvarterets børnehave, men jeg vil gerne lige knytte en kommentar eller to til Sørens indlæg.
Det er rigtigt, at Strandkvarterets børnehave har fokus på, at gøre børnene skoleparat. Jeg er både forældre, men jeg arbejder også til dagligt som gymnasielærer på et gymnasium i København. Og jeg må sige, at samtlige af de egenskaber børnehaven og lederen lærer vores børn til dagligt, er præcis de egenskaber eleverne på min arbejdsplads har brug for - og rigtigt mange af dem mangler. Der er så mange elever på 16,17,18 år, der mangler det, som lederen forsøger at lære vores børn. Det drejer sig om evnen til at gøre sig umage, ikke give op, hvis noget for svært, vedholdenhed. Virkelig mange elever slår straks over på Netflix eller griber telefonen, hvis de ikke kan løse en opgave, fordi de ikke er vant til at gøre sig umage og - og dette står for egen regning - har fået lov til kun at være lyststyret i deres barndom. De har aldrig udviklet det over-jeg, det kræves at begå sig i samfundet og uddannelsessystemet. Og min påstand er, hvis ikke disse egenskaber udvikles tidligt, dukker de ikke op af sig selv i folkeskolen. Det blandt andet det, reglerne i børnehaven er med til at understøtte.