Mikkel Wold
Afleverede cykel 4.5.11 til rep. af løs forskærm, nyt fordæk og påsætning af håndtag. Desuden betalte jeg for et alm eftersyn, hvor jeg blev lovet, at hele cyklen ville blive gået efter. Opringning med anmodning om godkendelse af påsætning af nyt tandhjul og ny kæde, ok hertil.
Ved afhentning 5.5. var forskærmen præcis lige så løs som før (meget let at opdage), tilbage til butikken, som rettede det. Ny afhentning 6.5., hvor jeg opdagede, at fordækket ikke var skiftet til trods for at det var meget nedslidt. Igen ny ventetid og herefter var cyklen ok - troede jeg, men forskærmen er nu sat skævt på og fået en stor skramme. Jeg tager nu en anden cykelhandel til at ordne skærmen efter at have betalt samlet ca. 1.500 kr.
De er flinke, men meget fortravlede og forvirrede, og samme mand kunne kun med besvær huske, hvad det var, der var aftalt med ham få timer forinden. Jeg fik efter en del forhandling reduktion i den sidste reparation, eftersom jeg mente, at 250 kr. for et eftersyn (heri ikke medregnet timeløn, som kom oveni) som overså løs forskærm og nedslidt fordæk (som jeg specifikt havde nævnt skulle repareres og skiftes) ikke er ok. De forærede arbejdsløn plus slange for det nye fordæk, og jeg brugte tid på 3 besøg og længere samtale med ekspedienten hver gang.