Morten Schmidt
Jeg ringede sidste vinter til Lyngby VVS for at få et tilbud på reparation af et toilet, evt. et nyt toilet, i min lejlighed.
Der stillede to mand fra Lyngby VVS, som kiggede på sagen i 5-10 minutter, sagde at der skulle et nyt toilet til, og gik igen.
Noget tid efter fik jeg en opringning med et tilbud, som jeg syntes var for dyrt, og jeg tog derfor ikke imod tilbuddet.
Længe efter blev jeg ringet op og spurgt om der så var blevet "lavet noget", og jeg svarede at det var der ikke.
Mere end et halvt år senere fik jeg så pludselig en regning fra Lyngby VVS på 1046 kr, for to mand i en time plus kørsel.
Jeg måtte betale regningen, men finder det helt uhørt at jeg skal betale så meget for et tilbud.
Det er muligt at jeg ikke var klar over, at man skal formulere sig på en helt bestemt måde, før det er klart at der er tale om tilbudsgivning og ikke en reparation, men Lyngby VVS ligger kun to minutter fra min lejlighed, så der kan nok ikke være tale om store udgifter i forbindelse med kørsel. Det var vel heller ikke nødvendigt at stille med to mand.
I hvert fald burde man, inden man kørte ud, have gjort opmærksom på, at det ville koste mig 1000,- bare at få et tilbud. Noget jeg slet ikke var forberedt på.
Jeg fik også tilbud fra andre VVS firmaer, hvor jeg ikke modtog regninger.
Jeg er meget skuffet over en sådan behandling fra et firma, der på deres hjemmeside praler med "en aftale er en aftale", "klar og tydelig besked" og "tæt dialog".
Nu vil jeg i hvert fald ikke have mere at gøre med Lyngby VVS, og bestemt også fraråde andre at benytte firmaet.