Nicholas S.
Jeg afleverer to cykler der skal laves for ca 1300 kr og får at vide de vil være klar om 3 dage. Jeg tager fri fra arbejde og derind og får at vide, de har haft travlt og er ikke klar endnu. ”Helt sikkert klar på mandag." Mandag kl. 16: "De er ikke klar, men du kan få en lånecykel." Nu er det anden gang jeg og min kæreste er gået forgæves og har ca. brugt en times af vores liv på at gå frem og tilbage og skal tilbage endnu engang på et ubestemt tidspunkt. "Jeg sender en sms når de er klar." 9 dage efter aflevering sms: "Kære nikolas. Din reparation har stået her mere end 3 dage og vil fra i morgen koste yderligere 30.- pr dag. +85.- i leje for lånecykel. Venlig hilsen Din lokale cykelsmed PsCycles". Telefon: "De har været klar siden mandag-tirsdag og gebyret træder i kraft fra i morgen." Det er den samme mand jeg har haft med at gøre under hele forløbet. Dette er måden hvorpå jeg lærer min cykel er klar, og har ikke chance for at hente før mandag, grundet skole/arbejde. "Nå nu har du ikke så travlt med at få den hentet hva?" Rasende får jeg fri det sidste af min vagt, tager direkte ind inden lukketid. Her insisterer han på han har sendt mig en sms (aldrig modtaget) og med ordene "din kritik er taget til eftertragting" får jeg cyklerne. I alt fire besøg, 1300 fattigere, ingen undskyldning/rabat i stedet for trusler om gebyrer og skyld overdragelse på mig om at få hentet de færdige cykler.