Peter T. Petersen
Vi flyttede for nemhedsskyld til Tandlægerne i Gjesing, da de lå nær vores adresse, først på året - og fordi deres hjemmeside fordrede meget høj kvalitet i forhold til service.
Jeg fik så en indkaldelse til ordinær tandrensning og eftersyn og alt var fint. Jeg blev imidlertid opholdt af et møde der trak uventet lang tid ud og jeg ikke havde mulighed for at forlade lokalet og give besked til klinikken.
Jeg holder ellers meget på at overholde indgåede aftaler og det gør klinikken så osse for kl 09.00 næste formiddag lå der en faktura i postkassen - for "spildtid".
Nuvel jeg er jo "ny" patient og har ikke misset en aftale i årevis så jeg ringede til klinikken for lige at høre om hvad det nu var, da der ikke stod noget om dette på deres hjemmeside. Nu skal man jo kende sine "leverandører" på den service - eller hvad de selv kalder det - ved henvendelse med en reklamation.
Du skal bare betale ved kasse 1, da jeg jo har spildt tandlægens tid, var beskeden. Jeg forklarede at jeg naturligvis beklagede at jeg ikke havde haft mulighed for at melde afbud og jeg iøvrigt ikke havde læst om nogen betaling på deres hjemmeside og blev efterfølgende belært om "at det var de i deres fulde ret til i forhold til overenskomsten.." - hvordan skal man som tredje part kunne vide det iøvrigt - og kan man så iøvrigt forelægge klinikken en faktura, hvis man kommer til at vente uforbeholden længe og derfor ikke kan passe tit eget job? Sikkert ikke.
Men det der virkelig irriterer mig er ikke de 229,- kr., men hele måden man håndterer en alm. høflig henvendelse på - som små overdiskenspringere og med en arrogance uden lige - og ønsket at komme til at tale med een af ejerne blev blankt afvist - "det har de da ikke tid" til lød svaret hertil.
Hvad nu hvis man havde fået lavet en større tandvedligehold eller reparation til mange tusinde kroner, og der var noget galt med den - og man ønskede at få det rettet? Hvilke ting skulle man så ikke igennem med det?
Så på trods af at jeg blev oplyst at "det nok bliver svært at finde en anden tandlæge i Esbjerg, da de ikke tager nye patienter ind" - tager jeg nu chancen alligevel.