R. Fuglsang

#1
R. Fuglsang
1 bedømmelse
28.10.2009

Man tror virkelig at det er løgn!

Ja hvor skal jeg starte henne.. Jeg har købte en Ford Mondeo hos Henrik Jørgensen Automobiler og handlen gik da også rigtig fint, jeg fik div. mangler og krav fra min side lavet og rettet – det skal manden da have ros for! Men så stoppede servicen også da pengene var betalt!

Jeg fik i handlen monteret et aftageligt træk (til små 8000,-) og 2 dage efter faldt "klappen" af som skjuler hullet i kofangeren så af. Da jeg kontakter HJA så bliver jeg så henvist til det værksted som han bruger udenfor Randers, da HJA jo sjovt nok ikke selv har værksted. Efter utallige opkald hvor HJA aldrig ringer tilbage og 3 køreture frem og tilbage fra min bopæl til værkstedet (ca. 40 km hver vej) får jeg endelig monteret en ny klap + ny skørte, da værkstedet havde skåret for meget ud i kofangeren!

Så troede jeg mine kvaler var overstået efter ca. 2 måneders tovtrækken, men nej! Da vintervejret så småt melder sin ankomst, vil jeg til at montere de vinterhjul som indgik i handlen! Her finder jeg ud af at hjulene så ikke passer til min bil! Jeg kontakter igen HJA og forklarer at han har givet mig de forkerte hjul. Han beklager fejlen og siger at jeg lige bliver nødt til at vente til han får nye biler hjem fra Tyskland igen, så han kunne se om der måske var nogle vinterhjul med de biler? Jeg afventer over 1-2 uge med flere opkald hvor han hver gang udskyder sin leverance fra Tyskland!

Da jeg nu efterhånden er blevet ret utålmodig og pænt træt af at hele tiden skulle ringe til ham, så kontakter jeg ham en sidste gang. Jeg siger lige ud at nu må vi finde en anden løsning, da jeg virkelig mangler de vinterhjul nu og her. Han siger igen at han vil ringe når de skulle komme, jeg siger at det jo ikke er første gang han ikke ringer tilbage til mig og så mister manden alt fornuft og god skik og smider røret på, bang!

Tak for kaffe, det var dråben der fik bægret til at flyde over for undertegnede og jeg besluttede midt i min vrede at jeg ikke vil bruge mere af min dyrebare tid på denne [..] brugtvognsforhandler!

Hvad gør man så?

Vi beslutter nu at beholde dækkene og få fundet en, der kan flytte vinterdækkene over på vores egne fælge. Vi tager kontakt til en professionel der kan hjælpe os. Da han ser dækkene siger han, at de er "savtakket" og slidt skæve, og de vil larme meget når vi kører i bilen. Så altså hverken dæk eller fælge kan bruges. Vi får så sat nogle nye fornuftige dæk på vores gamle alufælge.

Min kone beslutter efterfølgende at tage kontakt til HJA, og forklare ham hvordan og hvorledes. Min kone fortæller at han er meget fåmælt i samtalen. Hun forklarer ham, at dækkene ikke kan bruges og at vi har været nødt til at finde nogle andre dæk pga den lange ventetid. Hun foreslår ham at vi kan aflevere regningen til ham, sammen med de ubrugelige dæk. Han siger (selvfølelig) nej og at han ville ikke bruge mere tid på os og at han bestemt ikke ville tale med hendes mand (undertegnede), da jeg ikke talte ordentligt (hvor kom det lige fra?). HJA oplyste med det samme (uden at min kone havde sagt noget) at vi bare kunne klage - han var ligeglad! og han kunne da også give mig adressen til hvor jeg kunne sende klagen hen. Efter hun så siger, at der jo i købsaftalen står, at han skulle levere bilen med vinterhjul, siger han at han er fuldstændig ligeglad med, om han overholder den aftale. Det betyder ingenting for ham. Han ville ikke have mere med os at gøre - Vi kunne bare klage lige så meget vi ville, han var ligeglad med os og vores aftale!

Det var min "anmeldelse" af HJA og jeg kan kun fraråde på det kraftigste at handle med [Henrik Jørgensen Automobiler]. Man kan jo være meget bekymret over at han er ligeglad med købsaftaler og har så afslappet et forhold til dem! Jeg kan så også se at jeg ikke er alene med min opfattelse af denne mand som kalder sig "autoforhandler" :-(