Simon Hansen
Jeg bestilte Onfone til min mobil for ca. en måned siden. SIM-kortet kom i løbet af et par dage og overflytning skulle ske pr. 12.04.
Dagen oprandt og efter at have sat kortet i min iPhone måtte jeg konstatere at jeg hverken kan gå på 3G, MMS'e eller få data-forbindelse.
Jeg ringede op til Onfone's kundeservice (eller mangel på samme). "Du er nu nr. 24 i køen" Arrghhh.. men i løbet af kun 20 min. ventetid, fik jeg beskeden: "Du er nu nr. 1 i køen og vil blive ekspederet af første ledige medarbejder". Herefter gik der yderligere 1 time og 24 minutter! Så mistede jeg tålmodigheden og afbrød forbindelsen! Der var måske ikke flere ledige medarbejdere den dag?
Men for pokker, jeg måtte jo have hjælp til den telefon, så jeg ringede op igen. Samme smøre. Laaaang ventetid, og da jeg var nr. 1 i køen - dut, dut, dut, duuuutttt.. Ingen forbindelse!
På den igen. Samme tur igen - og endelig kom jeg igennem. Til en meget kort-for-hovedet ung dame. "Jamen når du har iPhone skal den jo sættes manuelt op", sagde hun. Jo tak, det var jeg nok klar over, men der ligger opsætnings-vejledninger til rigtig mange telefoner på Onfone's hjemmeside, men til en så populær telefon som iPhone ligger der ingen - hvorfor mon? Medarbejderen mailede mig opsætningsvejledningen - og gæt hvad? Nej, den virkede selvfølgelig ikke! Det var samme vejledning som man kan finde rundt om på nettet - og mon ikke hun var helt klar over at den vejledning er aldeles uanvendelig?
Det som måske undrer mig allermest er, at den mailadresse, som vejledningen kom fra, slet ikke var @onfone.dk - men fra et firma som hedder @mvno.dk
Jeg kan altså mistænke at Onfone benytter et andet firma som buffer for deres (vistnok ret mange) kundeklager!
Utallige forsøg på flere opringninger for at få løst problemet, men det er fuldstændig helt aldeles komplet umuligt at komme i telefonisk forbindelse med Onfone. Heller ikke henvendelse pr. mail har givet respons endnu.
Men mine penge - jo jo, dem har de skam taget. Og gjort opmærksom på at min konto er i underskud, og at der skal indbetales flere ellers bliver telefonen lukket. Og det på trods af at der ikke er eller har været underskud på konto'en.
Så nu står jeg med min fine iPhone, som kun kan præcis det samme som en Nokia 3310. ;-(
Mit råd til Jer brugere derude: Hold Jer langt væk fra det selskab! Og til Onfone - se at få lukket biksen, og betalt kunderne deres penge tilbage, inden I står i lo.. til halsen!