Thomas Bjerg
Vi købte ny bil ved Hinnerup Bilcenter i december 2009. [..]
I handelen indgik en "Automester Servicesikring" (en forsikring der vil dække det første år, hvis noget går i stykker), troede vi. Vi - undertegnede+kæreste+svigerfar - havde snakket med samme sælger á 3 omgange i forbindelse med handelen og alle tre gange spurgt til forsikringen, som han forsikrede os var med i handelen. Vi bad endda om, at få det skrevet på slutsedlen, men det var ikke nødvendigt, sagde han, for det indgik altid i leveringsomkostningerne hos [Hinnerup Bilcenter] (hvilket vi troede på, da de var på 4500 kr.). [Hinnerup Bilcenter] solgte aldrig så nye biler uden en sådan forsikring. Vi bad også om at få papirer på forsikringen. Men det får man ikke, det registreres automatisk, sagde han. Og vi var åbentbart for naive, for da vi for nylig havde brug for garantien, kørte vi på et "Automester-værksted", fordi forsikringen ville dække. Men det viste sig, at vi ingen "Automester-forsikring" havde! Vi kontaktede straks sælger, som intet kunne huske om forsikring - og den var ikke tegnet! [Hinnerup Bilcenter] har altså ikke blot snydt os for en forsikring, som vi er sikre på at have købt med - [de] har også forhindret os i at tegne forsikringen selv.
Vores råd til jer som købere er: Få alt på skrift og tag en diktafon med, når I handler.