Tommy Jensen
Skulle have skiftet fjedre på en Opel Vectra. Først glemmer de at ringe da bilen er færdig, men jeg når lige at få den samme dag. Ca. 1 måned efter kører jeg til et aut. Opel værksted, primært fordi de har et tilbud på rens af aircondition. Ved samme lejlighed beder jeg dem om at se på hvorfor det er bilen knirker helt vildt når rattet drejes. Deres svar er, at tårnlejerne er slidt ned, altså ikke noget usædvanligt på en Vectra C. Jeg booker så en tid 14 dage efter til skift af tårnlejerne hos samme Opel værksted. En opgave, der ikke burde tage mere end 1½-2 timer. De bliver ikke færdige samme dag, så jeg ringer dagen efter og får at vide den næsten er klar. Da jeg vil afhente bilen er prisen lidt højere end forventet, men det er der en grund til. Og det viser sig at det er samme grund som at tårnlejerne i det hele taget skulle skiftes - fjedrene var vendt forkert og havde "ædt" bøsningerne i tårnlejerne!!!! Hvordan det kan ske at et sæt fjedre bliver vendt forkert, når jeg sammen med fjedrene afleverer en monteringsvejledning fra producenten af fjedrene (der i øvrigt er TÜV godkendte til Opel). Desværre kontaktede Opel mig ikke inden, ellers havde de fået lov at se på de bagerste fjedre også.