Synshal, Stenløse
Hvis jeg starter med at skrive, at FDM kasserede bilen, EFTER den var godkendt hos Egedal UDEN påtegnelser e.l., er historien ligesom igang.
Købte for 14 dage siden en brugt Vectra fra LW Biler, som ligger lige på den anden side af gaden.
Afhentede bilen, fik en fejlfri rapport fra synshallen, og køre til Quickpot i Helsingør for at få sat alufælge på. Ved første øjekast, bemærkede værkstedet, at skiverne var under min. mål, og ikke godkendte. Dette ville LW Biler og Egedal ikke anderkende uden selvsyn, så kørte til derud med det samme. Den daglige leder, blev meget voldsom og aggessiv da jeg oplyste at han havde lavet fejl, og selvom jeg havde dokumenter med fra Opel, påstod han at de var falske !! Enden blev, at FDM blev sat på sagen, og de afviste bilen, og LW satte nye skiver på u/b.
Det er dog skræmmende at få synes en nær livsfarlig bil, UDEN anmærkninger, og virker mere som en vennetjeneste uden at have set på bilen selv. Meget useriøst.
Havde egentligt glemt sagen, indtil idag, hvor jeg modtog brev om indkaldelse til syn fordi Egedal ikke havde meldt bilen synes til motorkontoret. Jeg kan kun anbefale folk, at køre langt udenom dette sted :-(
Ja det er sørgeligt at man ikke fortæller hele sandheden.. når man nu man som Michael M.Larsen vælger at hænge vores virksomhed ud i dette medie.
Da der jo som altid er to sider af samme sag.. Bringer vi så vores opfattelse af hele denne sitiuation.
Vi blir kontaktet af Lw biler og Michael efter at vi har synet hans ny indkøbte bil uden bemærkninger. Michael påstår overfor os at hans bil bremser skævt da han havde fået dette af vide hos Quickpot.
Vi kører straks bilen i bremsefeltet og afprøver denne.. Prøven viser i Michaels påsyn at bilen bremser 100% lige på Forhjulne samt Baghjulne.
Herefter påstår michael at vi ikke har haft bilen inde i syns hallen men bare har synet den fordi at synshallen ligger lige overfor Lw-biler.
Michael påstår også at bremseskiverne alle er under det slidmål som er oplyst i div Typegodkendelser og data blade. Vi har udmålt de foreste skiver og konstateret at de er 0,5mm fra slidmål og de bageste skiver er 0,3 fra slidmål iflg Typegodkendelsen fra Trafikstyrelsen som vi bruger som retningslinjer.
Michael lader sin frustration løbe af med ham og kalder os fuskere og svindlere og at vi laver vennetjenster hvilket vi finder helt uacceptabelt.. hvorefter vi beder ham om at forlade synshallen.. Michael kører herefter til Fdm som kigger på bilen..De konstatere at Opel har sat nye standarder på de bageste skivers slidmål nedsat fra 10mm til 9mm som den "eneste" fejl ved køretøjet.
Dette var ikke blevet rette i den Typegodkendelse fra Trafikstyrelsen som vi syner bilen ud fra og dette "beklager" vi selvfølgelig og dette er efterfølgende blevet rettet af Trafikstyrelsen.
Men at at Michael påstår han har været i overhængende livfare og Lw-Bilers falske papirer.. er vist ikke mere end at det "pynter" på historien.
Denne sag har nok mere været en "reklamations" sag mellem Lw-biler og Michael om hvem der skal betale hvad og hvorfor.
Med hensyn til vidergivelse af oplysningerne til Det digitale Motorregister er disse oplysninger vidergivet korrekt men "Skat" som varetager registsret har haft og har stadig problemer med at modtage disse informationer.
Vi har ikke hørt fra Michael siden sagens start men kun kunne læse denne
"feje" måde han vælger at udtrykke sig på.
Efterfølgende vil Egedal Bilsyn overveje om vi skal lægge sag an mod Michael m.Larsen for injurier og falske beskyldninger..For Egedal Bilsyn er en virksomhed der "ikke" omgår loven af nogen art.
Mvh
Egedal Bilsyn
Del dine oplevelser og erfaringer med Egedal Bilsyn til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Egedal Bilsyn det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.