Praktiserende læge, København
De aflyser stortset hver gang på grund af sygdom og de tager ikke selv kontakt for at få en ny tid. De tider jeg har haft har ikke bare været til at få tjekket noget småtteri. Jeg er forundret over hvordan jeg som patient ikke bliver taget seriøst og jeg er bekymret for patientsikkerheden. Når man så endelig er det er de søde og dygtige, men det nytter jo intet når de aflyser tider med kritisk indflydelse på mig som patient, fordi at de har fået en snottet næse. Øv.
Kæmpe ventetid hver gang (dd. først 1t og 10 min., lykkedes ikke og bagefter 40 min.), både over telefonenen og til at få en rigtig tid. Kæmpe personaleudskiftning hele tiden. Man skal virkelig hidse sig op for at få lov til at møde en læge. Konsultationen foretages oftest af en sygeplejerske og man kan mærke at de har travlt. Man er oftest nødt til at påminde personalet om tidligere behandlinger og hvad man har fået ordineret.
Lille og totalt crowded venteværelse til akuttiderne og man skal virkelig male fanden på væggen for at få lov til at stå og vente i over 1 time til akuttiderne.
Inkompetente, sure og presset personale i det hele taget. Kan på ingen måder anbefales. Vælg andre læger hvis muligt.
Ingen tid til deres patienter. Mødt af en sur sygeplejerske på telefonen.
Tilbage i 2015 havde de smidt hele min journal væk og påstod at jeg først havde været patient hos dem fra 01.05.15. Skal lige siges at jeg har haft den samme læge klinik siden jeg blev født. Dog med nye læger da den gamle gik på pension.
I sommeren 17 ringer jeg igen op og græder da jeg har så mange mavesmerter og får bare beskeden om at jeg må tage nogle Panodiler. Og hvis det ikke hjælper min morfin. Jeg spørger om de har tid til at kigge på mig og her får jeg svaret nej vi er på kursus. Jeg siger I må da have en anden læge i kan henvise mig til. Nej er svaret du må vente på kl 16 og ringe 1813. Jeg havde blindtarmsbetændelse!!!
Mandagen ringer jeg op for at få Panodil til PN efter min operation. Jeg fortæller dem at jeg vil klage til læge klage nægtet og der blev der sagt at de ville sætte pris på at jeg ikke gjorde det!
De har ikke tid til deres patienter. Da jeg for en uge siden skulle have svar på en MR scanning var der 8 ugers ventetid på en tid med lægen. I den tid, jeg har været patient der, har jeg kun mødt turnuslæger- aldrig en af de to speciallæger. Jeg kan derfor ikke bedømme, om de er gode eller dårlige lægefagligt set, men kun, at deres klinik ikke fungerer særligt effektivt. Der er en overbelastet sekretær, som man kan høre hele tiden bliver skældt ud i telefonen af patienterne. Der er tilsyneladende ingen sygeplejerske, men en til to turnuslæger, som kun er der et halvt år af gangen. Sådan er systemet. Hvis man kommer igennem til en akut tid, har det været en af dem, jeg har mødt.
Nu har jeg valgt en anden klinik. Håber, det bliver bedre der.
De værste og mest useriøse læger jeg til dags dato har mødt. Og har alligevel haft en del, da jeg er flyttet flere gange. De giver stort set ingen information og vejledning om din sygdom og trækker blot på skuldrene, hvis man selv spørger om info om hvordan man skal forholde sig ifht sygdommen. Jeg har aldrig mødt læger, der virkede så useriøse. Gætter på de har trukket deres uddannelse i en automat og udelukkende sidder der pga den gode løn. En anden ting er så at man skal igennem en ulidelig gang popmusik i op til 15-20 min før du kan få lov at dukke op i "åben konsultation". Dernæst kan du komme til at vente op til 2 timer i et fyldt venteværelse på at komme ind til en uengageret læge med en ugidelig holdning til sit fag. Spild af tid! Og under alt kritik. Hold jer væk for jeres egen skyld. Jeg har skiftet læge nu efter at have været her 6 gange for meget! Overvejer at kontakte sundhedsstyrelsen om det overhoved er tilladt at være så inkompetent som læge.
Jeg klagede over [..] meget overfladiske behandling, eller nærmere ingen behandling, af et sår da jeg henvendte mig telefonisk. Hun affærdigede mig totalt, men jeg endte på skadestuen med 6 sting, stivkrampevaccination, antibiotika og masser af rådgivning.
Klagede efterfølgende og hun fik en påtale.
Det her lægehus er simpelthen en joke!
Du bestiller en tid, kommer til tiden, men skal alligevel venter i over en time. Lægerne er rigtig søde, men stiller ikke diagnoser som sådan. De giver noget medicin for det de tror man fejler.
Hvis du tager til åben konsultation skal du regne med at vente i hvert fald 1-2 timer. Og drop alt om at komme igennem over telefonen.
Inkompetente læger, som ikke tager sig tid når man endelig efter lang ventetid, kan få en tid. Også har man kun 10 min i gennemsnit sammen med lægen, da man ellers bliver "smidt" ud eller får afvide, at der simpelthen ikke er mere tid og man må booke en ny tid. (altså min. 4-6 ugers ventetid uanset årsag).
Lægerne giver recepter til højre og venstre, uden at være sikker på hvad det egentlig er man har af lidelse. Jeg gik til lægen, fordi jeg havde svien, kløe og mindre betændelse i underlivet. Der blev ikke stillet yderligere spørgsmål, men blot givet mig en recept på noget cream og piller mod svamp. Det viste sig så senere hen, ikke at være svamp. Men måtte lige gå i 2 uger og smøre mig med noget, som ikke virkede. Min lægen havde ikke engang kigget på det! Synes det er under al kritik.
Det er utrolig lang vente tid på telefonen og den åbne konsultation på en halv time om morgen, skal man min. Sidde og vente 4-5 kvarter før man kommer ind. Det bliver man dog nød til, hvis man har noget som ikke kan vente, fordi det ellers er 4-6 uger før der er en ledig tid.
Umuligt at komme igennem telefonisk ... Deres online system virker ikke.
Utroligt at det ikke er muligt at komme i kontakt med dem.
I frustration ringede jeg præcis kl. 8 i morges og blev nummer et i køen. Jeg måtte dog igennem 16 minutters grusom pop musik og en automatisk telefon dame der sagde gentagne gange at jeg var nummer et i køen UDEN at jeg kom igennem... Jeg lagde på. Skændsel.
Kan ikke anbefale Lægerne ved Kongenshave! Jeg ringede i dag den 1. April og skulle have en tid, da jeg igennem længere tid har haft blod i afføringen samt fået endnu en omgang blærebetændelse. Jeg venter 20 minutter på at komme igennem, og får bare at vide af sekretæren at der ingen ledige tider er i den efterfølgende uge samt hun lige skulle snakke med lægen, før jeg kunne få en tid! Hun ville ringe samme eftermiddag men det er ikke sket. Synes ikke det er en "lille" ting jeg ringer med og er forarget over den dårlige service jeg fik. Det har jeg aldrig oplevet ved min tidligere læge, hvor man i dette tilfælde ville få en akut tid.
Desuden føler man sig ikke hørt når man så er til konsultation.
Det er umuligt (!) at komme igennem telefonisk.
Online receptfornyelse fungerer, men tager op til 4 dage.
Online tidsbestilling fungerer, men der er typisk 3-4 ugers ventetid, uanset årsag.
Jeg har oplevet at blive afvist hos speciallæge, fordi henvisningen var skrevet "for vagt" og manglede flere relevante oplysninger, og herefter ikke få besked om afvisningen - selv efter personlig henvendelse hos sekretæren.
Jeg har kun oplevet sekretærerne som værende venlige og hjælpsomme, når man opgiver telefoniske forsøg og tropper op personligt.
Lægerne forekommer mig inkompetente.
Gå i en stor bue udenom - jeg kan på ingen måder anbefale dette lægehus.
Jeg kaster håndklædet i ringen og skifter læge.
Helt utroligt, at man som læge kan slippe afsted med at have så dårlig telefonbetjening. Man bruger i timevis på at komme igennem, for der er ingen mulighed for venteliste. Ofte bliver man bare smidt af linien. Er det lovligt? Det er i hvert fald under al kritik. Jeg har flere gange måttet tage ind i byen for overhovedet at få en tid, men det er der jo sikkert patienter, der ikke kan gøre. Er glad for, at de ikke længere er mine læger - på trods af at [..] er en lyttende og flink læge.
Kan IKKE anbefales!
Det er umuligt at komme igennem til dem. Telefonen er altid optaget og det kan tage dig flere dage at booke en tid i fremtiden. Har været oppe med rygsmerter flere gange og de mener det går i sig selv. Da jeg ikke kunne løfte min højre arm højere end 90 grader i over et år mente de osse det ikke var noget.
Uanset hvilke lidelser jeg har bliver jeg bedt om at komme i akut tiden som er en halv time mellem 8 og 8.30, hvor der desuden kan være lang venteliste.
-Søger ny læge!
Har grundet flytning været nødt til at skifte læge og valgte Lægerne ved Kongens Have, da det lå belejligt tæt på min nye bopæl.
Jeg har i 4 dage forsøgt at komme igennem pr telefon for en tidsbestilling.
Det har været absolut umuligt at komme igennem... Der er optagetone konstant når man ringer inden for de oplyste telefontider. Og også udenfor. Man kunne nok forvente en telefonsvarer, men desværre ingenting, der indikererer at man i det mindste er på en venteliste eller noget.
Har dd skiftet læge for egen regning.
Har en kronisk funktionel lidelse i invaliderende grad, og ved konsultation blev jeg mødt med kommentaren om, at jeg bare skulle lære og acceptere det. Indirekte fik jeg af vide, at jeg spildte tiden ved at ville udredes ordentligt, fordi det hele tilsyneladende skulle være indbildning, selvom jeg har haft lidelsen i 10 år.
Det er PRÆCIS min oplevelse!
Som livslang patient i Borgergade er efterfølgerne ikke akceptable, når man er alvorligt syg. Telefonen er blokeret i dagevis, og nu kun åben 2 timer.
Der er ingen email eller alternative måder at forny haste-recepter på.
Nu sender jeg i dag et frankeret brev med posten (som i 1970'erne) og håber det kommer frem i tide. Søger en læge.
Jeg har i nu 3 uger forsøgt at få fat på en læge eller receptionist for at få en tid, da jeg er gravid og ikke kan komme videre i forløbet før min læge henviser mig.
Efter opkald til københavns kommune lyder beskeden, at jeg selv må punge ud for at skifte læge, det kan tage 2-3 uger, og gad vide hvor længe jeg så skal vente på at få en tid dér?!
Det korte og lange er at jeg nu ikke kan få en nakkefoldsscanning af fosteret, eller for den sags skyld en abort hvis der skulle vise sig at være noget galt - ene og alene fordi dette lægehus er for dovne til at tage deres telefon, eller åbne deres dør når man møder op på adressen.
Den ene gang jeg har besøgt lægen, synes jeg lokalerne er meget intermistisk indrettet, alting står i flyttekasser. På deres kontor er flyttekasser brugt som reoler til mapper og medicin.
Hold jer langt væk fra disse læger! For jeres egen skyld.
Helt kort opsummeret: Alt for lang ventetid!
Både ved telefonisk henvendelse (man kan sagtens gå 1-2 dage uden at komme igennem i deres telefontid)
Ved konsultation (man kan sagtens komme til at vente i hele timer på at komme til på trods af fast aftale).
Ved tidsbestilling (jeg er blevet tilbudt en tid 33 dage ude i fremtiden for en psykisk tilspidset situation, som affødte bl.a. søvnløshed)
Måske har de faktisk for mange patienter, måske har de for lidt personale, måske er de bare ligeglade. Anyways - jeg skifter læge nu.
Del dine oplevelser og erfaringer med Lægerne ved Kongens Have til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Lægerne ved Kongens Have det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.