Praktiserende læge, Aalborg
Den generelle tone fra deres meget nedladende sekretær gør, at det er meget ubehageligt og grænseoverskridende at skulle ringe og bestille en tid.
Ringede uden for telefontid, og jeg har aldrig fået så flabet og ligegyldigr et svar - og blev ualmindelig ked af det bagefter… desuden blev jeg bedt om at tage to panodiler - og købe noget på apoteket, som kunne tage den tørre hoste.
Ringe service og dårlig omgangstone - hovedsagligt fra receptionen og lægesekretærer.
Svært at få en tid, og ualmindeligt dyrt at få en lægeerklæring.
Man føler sig ikke som patient, men et nummer og en indtægt.
E-konsultation app er ikke særlig brugervenlig - men det er vidst ikke den deres skyld :-)
Det er mig ubegribeligt, at man kan være på hold i tlf kø i knap 2 timer for så at få besked om (når jeg ringer op fra en anden tlf) at den læge slet ikke tager tlf i dag. Tilmed imødekommes jeg som meget frustrerende borger af en kontordame, som egentligt ikke kan hjælpe mig, men bare fortæller mig, at så lang tid skal jeg ikke blive hængende i røret.... men det er jo det de beder een om over tlf svaren.... For H......
Ventetiden på at kunne komme igennem telefonisk og få en tid hos en af lægerne er latterligt lang! Man venter gerne en halv til en hel time på at kunne komme igennem på telefonen og hvis man bestiller en tid er man heldig hvis man kan få én på den gode side af en måned. Det eneste der trækker min anmeldelse af lægehuset en smule op er at, udover disse to meget store problemer, er de læger jeg har besøgt imødekommende, grundige og hårdtarbejdende på trods af at de nok også bliver påvirket af det tydeligvis alt for høje patienttal.
Jeg er godt tilfreds. Var idag til konsultation hos Malin. Blev godt behandlet. Grundig. Virkelig imødekommende og sød læge.
Vedr. Andre kommentarer her på siden.
Der er mange mennesker tilknyttet tilpasse læger. Derfor den lange ventetid. Det kan ikke være anderledes.
Online bestilling. Her kunne man med fordel forklare lidt mere om booking systemet, da det på den pågældende bookingside ser ud som om lægerne er booket langt frem i 2017.
Elendige telefontider, hvor man ofte kommer til at bruge en halv til en hel time på - måske - at komme igennem.
Inkompetente læger.
Elendig service i receptionen og når man - en sjælden gang - kommer igennem på telefonen.
Op til flere måneders ventetid ved tidsbestilling online.
Ingen svar online, selvom dette har været lovet, og selvom dette også kan være på vigtige prøver (jf. den ovennævnte inkompetence). Har én gang været nødsaget til at benytte mig af akutlinjen for at få svar, eftersom det ikke var muligt at komme igennem i telefontiden, og her møder jeg som sædvanligt en flabet receptionist i røret.
Behøver jeg at nævne at jeg nu har valgt at skifte lægehus? Og oven i købet til et der ligger meget længere væk fra min bopæl. Utroligt at dette faktisk skulle betales fra egen lomme.
Umuligt at få tid - ofte mindst en måneds ventetid, og her bliver man yderligere nødt til at shoppe ml. de forskellige læger. Kun 2 problemstillinger selvom der er mere tid tilbage. Umuligt at komme igennem på telefonen - telefonsystem der ikke virker. Får ikke svar på prøver, selvom lovet - og selvom det er vigtige prøver. Under konsultation får man indtryk af travlhed og ikke tid nok til den enkelte. Sådan har det været de 4 år, jeg har været der. Skulle have skiftet for længst.
Behagelige læger: Modtagelsen i receptionen er noget svingende, men lidt mere venlighed ville være givende.
Telefontiden er under al kritik, ½ time, hvor det kan være umuligt at komme igennem. Ved behov for akuttid, eller svar på undersøgelser.
Og der er op til en måneds ventetid ved ordinær tider.
Tænker om der er for mange patienter tilknyttet, da den bookede tid, også skrider med op til 20-25 minutter. Det er første gang jeg oplever disse ventetider hos læger. Har heldigvis sjældent brug for læge.
Tilgængeligheden er perfekt.
Har over de sidste par år oplevet hvordan kontaktmulighederne er blevet ringere og ringere. Da det var BEDST kunne man (forsøge) at kontakte lægen telefonisk fra 8 til 10, mandag til fredag. Det var oftest håbløst at komme igennem.
Så kunne man ikke længere kontakte dem telefonisk, men var nødt til at møde op til "åben konsultation". Og dette uden at vide hvilken læge man fik.
Nu har de så spillet helt fallit: Ingen fremmøde, telefontiden er EN HALV TIME mellem kl. 10 og 10:30, og ellers kun kommunikation over mail (som fungerer ad H...... til).
Alternativet er at booke en tid om TIDLIGST en måned...
Enkelte anstændige læger, men jammerlig kontaktmuligheder!
Jeg har en af lægerne på denne adresse. [..] kan ikke anbefales. Fx ved en meget privat undersøgelse stod [lægen] og bandede og svovlede, mens undersøgelsen forgik, fordi et eller andet drillede [..]. [Lægen] har sagt at jeg ville få kræft af at tage p-piller, hvilket gynækologen slet ikke var enig i. [Lægen] har sagt jeg havde vorter rundt omkring på kroppen, hudlægen sagde det var modermærker. Jeg er kommet [..] med en hårsygedom, hvor [lægen] udskrev en creme til mig, som gjorde det værre og dette har jeg fået et grimt ar af. Jeg går sjældent til læge (ca. 1-2 gange om året), men [lægen] tager mig sjældent seriøs. Udover dette har jeg flere dårlig oplevelser, som jeg ikke kan skrive her.
Gode læger, men jeg hader deres behandling via telefon. Deres telefonsystem er [..] gammelt, og det lyder som om det er indtalt på kasettebånd :-( Jeg kan heller ikke komme igennem til lægerne, og man skal ringe op til dem flere gange, for overhovedet at kunne komme igennem til deres latterlige telefonsystem, som ikke virker.
Del dine oplevelser og erfaringer med Lægerne ved Sauers Plads til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Lægerne ved Sauers Plads det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.