Teleselskab
Vil fraråde alle at bruge det. Det skulle virke på færgen hvilket det ikke har gjort i mit tilfælde. Da jeg endelig efter mange forsøg i flere dage kom igennem til kundeservice, sagde de at næste gang skulle jeg prøve at gå op på dækket for der var der sikkert signal.. Flot? Man kan ikke opsige abonnementet pr. telefon, kun på mail. og der kan gå mdr. før opsigelsen bliver behandlet.
Ice.net har et seriøst problem med en manglende hotline udenfor almindelige åbningstider. Derudover oplever vi, at vores modem skal genstartes med mellemrum på højest en uge. Dækningen er generelt helt fin. Har lige været hele vejen op af Norges vestkyst med eminent dækning. Enkelte huller i DK, derudover godt nok. Alt i alt et OK produkt til professionelt maritim brug, da dækningen rækker derud, hvor vi er. Pris og anskaffelse er også ok.
Når nu I er færdige med at læse de 2 foregående bedømmelser har jeg en oplevelse fra den virkelige verden, som det fremgår af forhandlerlisten er der mange erhvervskunder inden for det maritime område der benytter ice-net og der har ice-net ikke noget at prale af - de opfører sig direkte uforskammet.
Gamle abonnementer virker lige pludselig ikke og når man åbner skal man omregistreres hvilket er en meget besværlig proces - trods en vejledning på nettet der skal gentages adskellige gange fordi den administrative del ikke bliver fuldt op af kundeservicen rettidigt.
Kundeservicen er ikke til at få fat i, hvorfor deres erhvervsforhandlere bliver kimet ned, kunderne skal sejle i havn og forhandleren skal bruge oceaner af tid for at genåbne forbindelsen der kan tage helt op til 4 dage.
Der er også konstateret problemer med tildeling af emailadresser, da vi må konstatere 2 brugere med samme adresse (navn@seamail.dk), sender man en email til 1 og han er udenfor dækningsområdet går emailen videre til bruger 2 - som returnerer beskeden som en for ham ukendt indhold og det er yderst uheldigt når erhvervsbruger 1 står og mangler lovbekendtgørelser og ministerielle orienteringer i forbindelse med deres erhverv.
Så derfor er bedømmelsen af ice-net som den er og bliver nok slettet for offentligheden og der er bare beklageligt at firmaet drives af en række personer uden egenkontrol i deres opgaveløsning.
Det var så bare en oplevelse fra den virkelige verden..
Meget fin dækning både i Danmark og Sverige. Anvender både internet og telefoni fra ICE.NET og der er aldrig problemer. Kundeservice ved hvad de taler om og der er hurtig reaktion. Kan kun anbefales - særligt hvis man ønsker internet og telefoni i både Danmark og Sverige uden roamingafgifter.
Jeg har tidligere benyttet 3 med deraf følgende problemer som de iøvrigt ikke har villet hjælpe med at få løst. Efter megen møje og besvær fandt jeg en løsning som i alt sin enkelthed bestod i at debrande deres usb moden. Altså fjerne deres fejlbefængte firmware i modemmet. Deres software konfliktede med Microsoft's Outlook og ActiveSync.
3 fik hele opskriften sat op på en let forståelig måde, men ringer man idag til 3 vil de ikke videregive denne information til andre der har lignende problemer.
Det er iøvrigt ikke et enkeltstående tilfælde af deres elendige branding.
Jeg har set flere tilfælde af mobiltelefoner der kom til at fungere aldeles glimrende når blot der blev installeret den originale software fra producenten.
Nu var det ikke meningen at jeg skulle kritisere 3, men gøre opmærksom på Ice.net som jeg har været særdeles tilfreds med.
De er det eneste alternativ de steder hvor 3G nettet ikke dækker, faktisk har jeg i flere tilfælde oplevet at have dækning steder hvor mobiltelefoner ikke kan få forbindelse. Jeg har flere gange opfordret venner og bekendte, med dækningsproblemer, til at skifte over til Ice.net og indtil videre har ingen fortrudt.
God kundeservice (god teknisk viden om deres produkter).
Ekstremt god dækning (det må ubetinget være Danmarks bedste).
Mulighed for at lukke abonnementet i perioder hvor man ikke har behovet.
Koster ikke ekstra at bruge i Sverige.
Del dine oplevelser og erfaringer med Net 1 til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Net 1 det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.