Flyselskab
Den ene stjerne gives for en god flystandard på vores rejse retur fra New York. Ellers oplevede vi udelukkende forsinkelser og manglende information i forhold til flyrejsen. To gange måtte vi skifte fly pga. tekniske vanskeligheder. Ventetid ventetid ventetid og ingen information. Vi følte os helt til grin. En rigtig dårlig start og afslutning på en ellers god ferie.
Usædvanlig dårlig service på rejse til USA!
Flyet med British Airways fra Kastrup blev forsinket - det kan jo ske. Men der blev ikke givet uddybende oplysninger ud over en stadig fortløbende opdatering af skærmene om forsinkelsen - som sneg sig op på over 2 timer. Der dukkede ikke en medarbejder op med yderligere information eller assistance. Vi prøvede at få yderligere oplysninger/assistance ved at gå tilbage ud i afgangshallen ved kontor og skranke - spild af tid - alle sendte aben videre hinanden.
Vi fik kun plads ved et senere fly ved ved at stille os i kø ved en gate med fly med Bristish Airways til Heathrow. Vi fik senere via vores smartphone oplyst at vores oprindelige fly kom afsted kl. 19 - det skulle være lettet kl. 14.
Oplysningen fra British airways i Kastrup om at forsinkelsen skyldtes nedbrud af radar i Heathrow blev konfirmeret at være ukorrekt af British airways i Heathrow. Det havde vi også en mistanke, om idet alle andre afgange til Heathrow fløj planmæssigt til tiden.
Så vi mistede vores fly videre til Chicago - British Airways i Heathrow bookede nødtvungent en ny rute, hvilket betød en samlet forsinkelse på 12 timer og en ekstra overnatning i Boston. Da vi ankom til Boston var man ikke orienteret om, at vi dukkede op til en overnatning - ekstra ventetid... med trætte børn.
Ved ankomst til Los Angeles (rejsens mål) kunne det konstateres, at ikke en eneste af vores 5 kufferter, var kommet frem.
Kufferterne måtte der rykkes for de næste 3 dage - de ankom på trediedagen, ikke sammen, men ad fire omgange.
På hjemturen "vælger" (sådan står det beskrevet på hjemmesiden) British Airways at efterlade 2 af vores 5 kufferter i Heathrow. Det skal tilføjes, at vi ikke havde yderligere kufferter med end det tilladte antal - ej heller overvægt.
Vi kan ikke komme i kontakt telefonisk med bagage-håndteringen - "den er lukket grundet travlhed".
Vi har aldrig prøvet noget lignende... Godt råd - hav en smartphone med til at holde jer orienteret om status på fly, vær insisterende på at ansvaret for rejsens gennemførelse faktisk ligger ved flyselskabet og husk mærkning af kuffert med navn og andre data er altafgørende.
Vi fik gratis hjemrejse for en værdi af 22000 kr! Af spies da vi var strandet i Gatwick med Norwegian. De gjorde ikke noget for os, ikke engang overnatning, så Hotel President gav os overnatning på deres regning.. British Airways 822 fløj vi fra Heathrow til CPH, vi skal der hen i juli 2011, vi ville hellere give 22000 kroner til at komme til Heathrow i stedet for Gatwick! Så vi tager med British Airways.
Jeg skulle flyve København-Melbourne over London. Jeg nåede imidlertid ikke flyet videre fra London, hvorpå British Airways tilbød hotelovernatning på deres regning (hotellet var af almindelig respektabel standard). Turen videre til Melbourne forløb med venligt personale der ydede god service. Det samme gjaldt for returrejsen Bangkok-København. Kan anbefales.
Del dine oplevelser og erfaringer med British Airways til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give British Airways det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.