Anders Bergkopf

#1
Anders Bergkopf
1 bedømmelse
29.10.2009

Jeg kan kun tilslutte mig de andre bedømmelser på dette site og sige at jeg er højst utilfreds med Sonberg VVS. Da jeg modtager min regning lyder timeantallet på det dobbelte af hvad jeg har set installatøren! Der er med andre ord ikke tale om, at der er blevet rundet op til nærmeste hele time, men en fordobling - altså 100% oveni (princippet om at én time bliver til to, én dag bliver til 2 osv.). Installatøren har desuden ikke fået tætnet en pakning under vasken ordentligt, noget vi opdager flere dage senere. Dette resulterer i en lille vandskade på vores nye køkkenelement og endnu en fridag = en dags tabt arbejdsfortjeneste mere.

Da jeg ringer til firmaet for at informere dem om, det jeg indtil da anser som en tastefejl eller lign., bliver jeg stillet videre til stedets boss. Han kan slet ikke sætte sig ind i mit problem og finder sit "bevis" - installatørens timesedler frem fra sine gemmer. Der er intet at gøre og jeg fornemmer mandens kendskab til de langvarige og næsten umulige klageprocedurer igennem telefonrøret. Han er kold [..] og kan på ingen måde se uretfærdigheden.

På alle måder en elendig forretnings-etik.

Som en anden tidligere kunde nævner ved firmaet godt hvad de vil have for deres dele - de er impornerende dyre.

Der tages desuden timepenge for "servicevogn" - det koster 50 kr. i timen at en firmabil holder parkeret på gaden. Forresten en udgift de også tager sig betalt (10 kr. i timen) for "parkering".

Mit råd er: Find en anden vvs forretning at lave aftaler med.