André Jensen
Det hele startede i april 2012, da jeg skulle have mig en personlig hjemmeside. Googlede rundt på nettet for at få hjælp og blive guidet til at lave en god fornuftig hjemmeside. - er virkelig en klovn til sådanne ting. Kom så forbi skandiaweb hjemmeside. Klikke mig ind og kiggede rundt. Hurtig ploppede en uopfordret chat kontakt op, med en medarbejder fra deres salgsafdeling:"... om de kunne hjælpe mig med noget".
Ja selvfølgelig. - "Tjekket", tænkte jeg.
Han ringede mig så op og præsenterede kort hvad de kunne tilbyde og hvor billige de var. Jeg skulle nemlig kun bruge 4-5 sider i alt, for mig, et online visitkort, som skulle være oppe og køre før oktober (halvt år senere).
Intet problem, en sælger ville lige komme forbi og få en uformel snak om mine behov og deres løsninger. Fedt fedt - det er jo slet ikke så svært at få en hjemmeside sat i søen.
Et par dage senere, dukkede sælgeren op, frisk fyr - og snakken gik fint.
Jeg ville dog vente lidt med at underskrive noget, før jeg havde undersøgt marked yderligere. Han forklarede mig og overbeviste mig om at det var billigt, set i lyset af, alt det arbejde som skulle laves og jeg ville umuligt finde noget som var så billig som deres produkt... "...der er mange ting bag en hjemmeside".
Jeg følte mig i trygge hænder og tænkte, ok - et års binding og så er jeg ude. Han ændrede nemlig standard aftalen fra 36 måneder til 12 måneder. Sweet deal.
Og kunne vente med at betale til at hjemmesiden var færdig - intet problem, for hjemmesiden ville være færdig inden for en måned. PERFEKT!
Efterfølgende skulle jeg kontaktes af en webdesigner for at tale om stil og indhold.
Jeps - han var på sagen og ville sende mig et forslag et par uger senere pr.mail, som jeg så kunne se.
Ca. 14 dage senere, modtog jeg et link på min mail.
Klikkede og rigtig nok: bom - der var et forslag til en forside og undersider.
Forsiden var hvid/grå - ikke rigtig noget design, mit navn var stavet forkert og de fire undersider var ens, bare uden de "klik-felter" som på forsiden.
Øhh... det lignede [..]! Selv jeg kunne gøre det bedre grafisk.
Ringede så til webdesigneren. Han var så ikke tilstede, men skulle bare sende en mail.
Så røg mailen afsted, med de ændringer/rettere sagt - tilføjelser som skulle være på siden. - Fik svar tilbage, det skulle han nok rette til. "...det var jo bare et forslag."
Vi ramte slutningen af juni måned og ferien slog til.
I starten af august kom der så en inkasso fra Gothia at sagen var gået over til dem, efter som jeg ikke havde betalt regningen til Skandiaweb. - Hen og kigge på kontrakten - KLAPS - jeg var fanget og var røget i inkasso. Lavede så en aftale med Gothia.
Så pressede jeg så på igen igen, med at få et møde med ham, så vi kunne sidde sammen og være kreative. Men det var umuligt at finde et tidspunkt...
Derpå skulle mit domæne navn så godkendes og jeg skulle underskrive papirer, (ved ikke om de havde glemt det i starten af processen), som kom fra domæne udbyderen. Gik en måned uden jeg fik de papirer. Det hele gik langsomt mere og mere i stå.
Webdesigneren kom ikke med flere nye forslag og de papirer jeg skulle ha modtaget kom aldrig frem.
For mig, som intet ved om dette, som skulle hjælpes igennem dette, blev snurret godt rundt og trukket rundt i snuden!
Efter 5 måneders forvirring, gav jeg op.
Betalte til Gothia - som kostede ekstra gebyr, på lidt under 10.000 kr.
Jeg [..] følte mig virkelig dum. Tak for ingen ting!
...MEN MEN MEN...
For et par uger siden, 19/4-2013, modtager jeg et brev fra Gothia om en ny sag fra Skandiaweb, da jeg ikke har betalt: 9,249,14 kr.
Hvad pokker?
Jeg skrev under på kontrakten 17/4-2012, med Skandiaweb.
Et år og 2 dage senere modtager jeg så et brev fra inkasso/Gothia.
Hvad med at sende et regning først?
Eller...? Er der gået noget helt galt?
Skal man selv henvende sig, for at blive taget i røven?
Troede min kontrakt ophørte d. 17/4-2013. Jeg tog åbenbart fejl.
Så selvom jeg ikke har et produkt hos dem, sender de mig til inkasso - for hvad?
Kan stærkt fraråde at bruge SkandiaWeb - det er et [..] firma uden moral!
Jeg nægter at betale en krone mere, for et produkt jeg aldrig har fået!
NB: sagen er nu i hænderne på en god advokat.