Bo Fritzbøger
LW Biler har været en blandet fornøjelse. Sælger foreslår at man tegner en extra-forsikring i forbindelse med købet som dækker hos Automester. Dette har vist sig at være en højst anbefalelsesværdig garanti (i den udstrækning den dækker), da LW Biler efter min mening ikke særlig villigt er interesseret i at opfylde deres forpligtelser som sælger, hvis der opstår problemer nogle mdr. efter købet.
Jeg har igennem det første års ejerskab løbende haft problemer med bilen. LW Biler kunnet træffes telefonisk men ikke på nogen former for skrift. Fremsendt brev blev returneret med "nægtet modtagelse" og emails aldrig besvaret. Det er i mine øjne temmelig dårlig stil!
Fejl på bilen (kronologisk):
Centrallåsen skiftet på automesterforsikring efter kort tid. FM radio blev tjekket efter pga. dårlig FM modtagelse af LW Biler (stadig et problem men måske bilspecifikt?). Forfjedre skiftet på egen regning, da den ene pludselig knækkede i vaskehallen og ødelagde forhjulet under udkørslen (automesterforsikring dækkede ikke da delen betegnes som sliddel). Samtidigt blev konstateres at plastikpladen under motoren var defekt (var samlet med selvskærende skruer som ikke holdt i længden) og den skulle derfor også udskiftes
Efter et længere klageforløb bl.a. til Automester kæden valgte LW Biler at dække nogle af de omkostninger jeg havde haft til udbedring af fejl på bilen indenfor de første 3 mdr. efter købet.
Jeg har herefter konstateret endnu en fejl som jeg dog ikke har orket at løfte overfor LW Biler: Forruden er fejlmonteret (den blev skiftet i forbindelse med køb) således at der løber vand ind i kabinen når bilen er i vaskehal.
2 stjerner til LW Biler da der sikkert findes værre brugtbilsforhandlere. Hvis du køber hos LW Biler så tjek bilen grundigt efter og husk ekstra forsikring (og håb den dækker). Hvis du får problemer og har behov for at sende dem noget på skrift så brug faxen (efter anbefaling fra FDM).