Daniel Kandi

#4
Daniel Kandi
4 bedømmelser
04.01.2012

Har fløjet med dem flere gange, og kommer til det igen. SERVICE er ordet... Der mangler intet, hvadenten du er på business eller economy. Tilgengæld kan det være en go idé at medbringe egen pude og tyk jakke som rygstøtte, da deres nye sæder på 747erne er umådeligt ringe på economy. De har de såkalte shell-seats som ikke laver rigtig tilbagelæning med vinkel som fx. SAS sæder gør. Men hellere som en dårlig ic3 stol der skubbes frem... Meget dårlig "forbedring"... Maden er altid iorden, drikkevarer også. Tryk på serviceknappen og de er der inden 10-15 sekunder typisk (har timet det.) De er smilende og hjælper virkelig så meget de kan. Inflight entertainment er de nye Panasonic skærme som har ALT du kan ønske dig. Det eneste negative er virkelig de sæder på 747erne. Men kan du leve med det, så er deres priser og service helt ok, og værd at overveje.

#3
Daniel Kandi
4 bedømmelser
04.01.2012

Et flyselskab jeg kun har haft positive oplevelser med. Trods deres uheld den seneste tid, så har de stadig ikke slået nogen folk ihjel, som det eneste flyselskab i verden. Respekt for det! Deres piloter er dygtige og er som på SAS utroligt informative om vejret, ankomst, andre sjove bemærkninger. Generelt det samme fra stewardesserne. Det hele foregår i en god tone. Maden er på economy på lange flyvninger ok. Bedre end Lufthansa og SAS for det meste. Blev en gang opgraderet til Premium Economy med dem. Den service er fantastisk selvom det ikke engang er businessclass. God mad og drikke og sæderne er blandt de bedste i verden, selv på economy, til sammenligning med de andre selskaber. Både Air New Zealand og Qantas leverer et super produkt til pengene. De er en smule pricey, men du flyver også godt med dem.

#2
Daniel Kandi
4 bedømmelser
04.01.2012

Til jer der måtte være interesseret i deres gode tilbud, så kan de sagtens anbefales, nu da Moskva har fået en "terminal5 som Heathrow" for British. Denne tilhører hovedsageligt deres Aeroflot fly, og deres flåde er kraftigt moderniseret ift. tidligere tupolev og sovjetfly. De har stadig Ilyushin fly tilbage, men de bruges på fåtal af de ruter som europæerne bruger. Nye Airbus 320ere og en rimelig flåde til lange flyvninger (Airbus 330ere og Boeing 767ere). De leverer gebrokent engelsk, men udemærket service. Deres sæder er oftest rigtig gode, og har god recline når man vil ha sig en lur. Maden er dog meget russisk inspireret. Det må man leve med på economyclass. Deres business hører til de bedre i form af sæderne. Maden og drinks derpå er også ganske ok hvis man ser på prisen. Ofte er deres business på tilbud, fra KBH til Hongkong via Moskva kunne fås til lige under 10000kr. Hvilket SAS og andre lign. selskaber overhovedet ikke kan hamle op med. Ground-personalet i Moskva er der hvor servicen trækker ned. Imodsætning til inflight er de møg-sure og ligeglade. Stewardesserne gør næsten en forlegen hvis man tænker på de kommer og personligt ønsker en velkommen tilbage hos dem (hvis man er skyteam medlem). Flovt når en intetanende sidemand ser på. Men stadig et tegn på at de værtsætter kunder de ser igen og igen. Gider ikke de små fly med SAS fra kastrup når det er til Moskva. Så der vælger jeg dem typisk. Plus deres flyvetid er kortere end SAS fordi de ofte får bedre slot-tider (foran i køen osv.). Kan sagtens anbefales!

#1
Daniel Kandi
4 bedømmelser
04.01.2012

Kære turister... De er altså IKKE så slemme som i gør dem til. Jeg er guldmedlem hos KLM og sølv hos SAS. De giver point til ens eurobonus (SAS), og behandler en rimeligt når det er fra DK. De er bare en smule uinformeret når det er i Tyrkiet man fanger dem. Må indrømme jeg ikke har noget imod dårligt engelsktalende personel når resten af "pakken" er iorden. Gode sæder (bedst på longhaul). God mad (verdens bedste ifølge skytrax, og undertegnet!). Der hvor Turkish vinder, er på longhaul, hvis du fx. vil til tokyo eller andre steder, og vil ha en del mere komfort og service end SAS. Min billet kostede med SAS 7100kr. på economy class. Direkte fra Kastrup. Men så huskede jeg Turkish havde tilbud, og tjekkede efter. Fik retur fra CPH til Tokyo (via Istanbul) på Premium Economy for 7800kr! Uhørt lav pris for så god service. Hvis man vil "lide" lidt for at komme direkte, så er SAS en fin løsning. Men pris og service hang her ikke sammen. Plus jeg er så omrejst at en lille omvej via Tyrkiet ikke gør mig noget, hvis jeg kan spise og sove som en konge for blot lidt over 500kr. mere. MHT. til deres tlf. betjening, så er der ingen problemer med at komme igennem. Ellers har jeg været heldig, ift. de andre klager jeg læser her. Det tog mig 5 minutter at komme igennem og fik god hjælp til min reservation og plads, hotel i istanbul til hjemrejsen osv. Flyvninger med Turk indenfor 2-5 timer på economy er det samme produkt som alle andre selskaber, på NÆR maden/drinkservice. Den er altid iorden imodsætning til andre. Derimod er deres Business indenfor EU og hele deres produkt på lange flyvninger (8 timer plus) helt i sin egen klasse, hvadenten du vælger dem som business eller economy når du vil til Asien og andre steder langt borte. De er klart at anbefale for livsnydere!