Flyselskab
Grundet dårlig gateinfo. Missede vi vores fly i Istanbul, videre til kigali. Efter at være sendt fra kontor til kontor gennem 3 timer, endte vi med et par flybilleter i hånden til en samlet pris på 4700,- kr. Fik at vide at vi kunne klage når vi kom hjem. Har netop modtaget svar på klagen - de forholder sig ikke konkret til indholdet, men svarer med generelle luftfartsregler. Første og sidste gang - tyrkisk airline.
Har netop fløjet med Turkis Airline.
Ruten var København - Istanbul. Flyet var forsinket.
Istanbul - Kigali - Entebbe. Flyet var forsinket.
Entebbe - Istanbul. Flyet var forsinket.
Istanbul - København. Flyet var forsinket - og tilmed manglede halvdelen af passagerne deres bagage!
Flyver kun nødtvunget med det selskab en anden gang.
Virkelig dårlig flyselskab. [..] du kan aldrig få dine penge tilbage selvom det er deres fejl. De informer dig ikke om noget som helst, virkelig dårlig til komnikere med en. Du kan heller ikke klage , hvis du klager får du ikke så meget ud af det. Hold jer væke fra turkish airline! 👎
Oversat fra engelsk:
De er ikke særlig hjælpsomme og taler dårligt engelsk.
De er særdeles arrogante og ikke specielt servicemindede.
Jeg vil ikke anbefale andre at rejse med Turkish Airlines, hvis det kan undgås.
De prioriterer ikke, at deres kunder får en god oplevelse.
Original bedømmelse:
They are not very help full and speak very poor English.
They are very arrogant and not particular service minded.
I would not recommend others to travel with turkishairlines if it can be avoided.
Its not one of your priority that your customers have a good experience
Oversat fra engelsk:
Fra København til Kathmandu med Turkish Airlines - Turkish Airlines angiver, at de har de hurtigste mellemlandinger (i Istanbul) sammenlignet med eksempelvis Qatar Airways, men de har konstant store forsinkelser, så passagererne føler sig vildledt, når de har købt en billet, der er omkring 200 USD dyrere for at undgå lange mellemlandinger. Kender for mange mennesker, der klager over det samme, så jeg flyver ikke med Turkish Airlines igen. Desuden er deres fly forældede, underholdningssystemerne er gamle uden mulighed for filmvalg eller skærme til den enkelte passager, maden er ringe og personalet i Istanbul taler ikke engelsk - selvom selskabet hævder at vundet adskillige priser. Bestemt ikke pengene værd - undgå dem.
Original bedømmelse:
From Copenhagen to Kathmandu with Turkish Airlines - Turkish Airlines pretend to have the shortest stops (in Istanbul) compared to for an example Qatar Airways, but they constantly have big delays, which result in passengers feeling tricked into buying ticket, that are around 200 US Dollars more expensive to avoid long stopovers. Know too many people who are complaining about the same thing, so am not going to fly with Turkish Airlines again. Anyway, their planes are outdated, old entertainment systems, no movie selections or screens for each passenger, bad food and the staff in Istanbul don't speak English - even though the company claims to have won several prices. Absolutely not value for money - avoid them!
Vi har kun haft gode erfaringer med THY, vi har fløjet med dem flere gange dog fra Hamborg da det er meget billigere
Kan slet ikke genkende den negative omtale, god service, dejlig mad som også børnene elsker, høflig betjening, og selvfølgelig kan man book online billetter hvis man IKKE er tyrkisk statsborger, vi skal flyve med dem igen i juli mdr jubiiii. Vi syntes helt klart det er der bedste flyselskab vi har prøvet indtil videre, og det syntes vores naboer også.
Kontakt til servicecentret stort set umulig. Som test stod jeg lige ved siden af skranken da jeg ringede til dem. Ingen svar trods flere ledige medarbejdere. Dette er sket flere gange. Desuden kan man ikke bestille billet online hvis man ikke er tyrkisk statsborger. Det er muligt det kan lade sig gøre men der er ingen vejledning overhovedet. Har rejst flere gange med selskabet af praktiske grunde, men er blevet nød til at henvende mig personlig i Lufthavnen for at få billet. Det burde ikke være nødvendigt. En køretur på 200 km. Elendigt. Very bad.
Har aldrig oplevet noget dårligt ved Turkish Airlines, Servicen er ok. Deres fly er rigtig gode og sæderne er også godt. Jeg vil hellere vælge Turkish Airlines end Pegasus Airlines når jeg skal til Tyrkiet. Pegasus Airlines service er dårligt og det er dyrt. Turkish Airlines er lidt dyrt men servicen er bedre og maden er gratis på Turkish Airlines, men på Pegasus Airlines koster det en del.
Lige en mere fyldestgørende bedømmelse fra min første, men det jeg mener med det mest uprofessionelle flyselskab er følgende ting vi oplevede på vores rejse fra København til Bali Indonesien. Vi startede med i københavns lufthavn at blive 3 timer forsinket hvilket kan ske hos alle flyselskaber.
Men ombord på flyet var der en stewardesse som var så grov at da vi bad om mad til vores 17 mdr. gammel søn 3 gange blev hun sur, og sagde at det kunne der ikke blive tale om, jeg måtte selv hente maden til sidst.
Da vi så ankom til Istanbul kl. 23.30 var vores forbindelsesfly fløjet, der stod 1 mand i lufthavnen for at tage imod et helt fly som var forsinket, da vi kom til transferdesk, tog det dem "uden pis" 2 timer 30 min. at lave nye boardingpasses til næste dag, vi fik dog et hotelværelse men skulle så igennem paskontrollen og finder ud af at min indonesiske kone også skulle lave visum kl. 2.30 om natten, så vi var først ved hotellet kl. 5.00, hvor vi fik et værelse til næste dag kl. 12.00 men vores bus ville først komme og hente os kl. 20.00 om aftenen, så vi måtte sidde i lobbyen i 8 timer med vores lille søn, det ønsker man ikke for nogen.
Da vi så endelig skulle flyve videre fik vi heller ikke de pladser vi havde bestilt ved transferdesk, de havde søreme lige skiftet flytype så vi måtte sidde med vores lille søn på skødet da vi ikke fik en babybassinet på den plads. Så ankom vi endelig til Jakarta hvor vores sidste forbindelsesfly ventede, vi skulle flyve den sidste tur med Garuda Indonesia. Da vi kom til deres transferdesk havde de ikke fået nogen informationer om vi var en dag forsinket, og billetterne var tabt, men med det sagt så hjalp det flyveselskab os, hvor Turkish svigtede for vildt. De sørgede for personale til at vise os hen til Turkish Airlines kontoret som selvfølgelig var lukket, så var vores valgmuligheder som følgende, købe nye billetter eller overnatte igen. Det ville vi under ingen omstændigheder, så vi købte nye billetter, og kom til Bali.
Kæmpe plusser herfra til Garuda Indonesia professionalisme.
Og da vi så kom hjem skrev jeg til thy.com kundeservice med vores kompensationskrav, og har modtaget en mail med at de undersøgte vores sag og der er ikke sket noget siden, vi bliver ignoreret fuldstændig.
Oversat fra engelsk:
Fløj med tre børn. Ved skranken i IST ville de ikke placere os voksne sammen med børnene, der var 4 og 6 år gamle. I stedet eskorterede de os til gaten, hvor jeg høfligt bad dem om at placere os henholdsvis 3 og 2 sammen. Til sidst forlangte jeg det og blev eskorteret væk. Efter boarding kunne vi endda se, at der var frie sæder tilgængelige.
Istanbul Lufthavn er ikke organiseret tilstrækkeligt, stol ikke på gates, de ændrer afgange hele tiden. Alt for mange mennesker.
Vi fløj direkte ind i 2½ times mellemtung turbulens. Ikke et ord fra cockpittet. En simpel undskyldning og et estimat af, hvor lang tid turbulencen varer er normalt. Åbenbart kræver det nogle engelskkundskaber at forklare, hvilket i hvert fald stewardesserne ikke besad. I stedet serverede stewardesserne mad og drikke med "fasten seatbelts" skiltene tændt og turbulens, hvilket resulterede i drikkevarer over det hele.
Reglen om et stykke håndbagage per person håndhæves ikke. Normen er 2-3 stykker per person, hvilket betyder overfyldte overskabe og bagage over hele gulvet. Endelig fik kvinden foran mig lov til at læne sit sæde tilbage gennem hele flyveturen, endda da flyet lettede og landede. Jeg forsøgte at fortælle det til cabin crew, men uden resultat.
Næste gang bliver det Lufthansa, Ethiopean eller KLM, som vi har benyttet før til samme destination og faktisk til samme pris. Uheldigvis havde de ikke plads den pågældende dag, men jeg venter gerne tre år for at undgå at flyve med Turkish igen.
Original bedømmelse:
Flew with three children. Transfer desk at IST wouldn't seat us adults with the kids that were 4 and 6 yrs. old. Instead they escorted us to the gate, when i started out nicely requesting them to seat us at least 3 and 2 together. At the end I demanded it, and was escorted away. Eventhough we experienced after boarding that free seats were available.
Istanbul airport is not organized, don't trust the gates on the schedules they change all the time. Way too crowded, simply too many peaople.
We took off directly in to 2½ hours of semi heavy turbulence. Not a word from the cockpit. A simple excuse and an estimation of how long turbulence would be, is normal. But apparently it requires some english skills to inform, which at least the cabin crew lacked . Instead the cabin crew served dinner and beverages, with the fasten seat belt signs on, and semi turbulence. Resulting in liquids all over the place.
The rule off one cabin luggage per person is not enforced. The norm is two or three per person, resulting in overfilled overhaed compartments and luggage all oveer the floor. Finally the lady in front of me was allowed to lean her seat back all through the flight even during take off anf landing. I tried to tell the cabincrew without any result.
Next time, it's lufthansa, Ethiopian or KLM which we used previously on the same destination, and actually at the sane cost. Unfortunately they had not enough seats for that specific day, but I will gladly wait three years to avoid travelling Turkish again.
Siden jeg var lille har jeg fløjet med Turkish Airlines (ca. 15 gange). Kaastrup til Sabiha gökcen, Atatürk havalimani og flere andre steder i tyrkiet. Har intet oplevet med hensyn til deres engelsk, service ombord eller andre vigtige punkter, udover forsinkelse på flyet. Men det skyldes at de gør flyet rent, lufter den ud + at de importere madvarer til over 150 passagerer ind på kun 20 minutter. Har intet problem med det, da deres mad er vidunderlig, deres fly er supergode, har aldrig haft problemer med deres crew eller sæderne. Ikke fordi at jeg selv er Tyrker. Men har prøvet med sas airlines og pegasus airlines. Pegasus er forfærdelig. Meget dårlige sæder og benplads, sas er bedre, men meget dyre madvarer. En coca cola 33 cl. for 20 kr. :O. I Turkish Airlines kan du få nøjagtig det samme gratis, og derefter købe en for 6-10 kr.
Har kun en ting til at sige til alle jer som har fordomme for Turkish Airlines hvis jeg var jer, ville jeg give det en chance og opleve en vidunderlig flyrejse som I aldrig vil glemme. :)
Kære turister... De er altså IKKE så slemme som i gør dem til. Jeg er guldmedlem hos KLM og sølv hos SAS. De giver point til ens eurobonus (SAS), og behandler en rimeligt når det er fra DK. De er bare en smule uinformeret når det er i Tyrkiet man fanger dem. Må indrømme jeg ikke har noget imod dårligt engelsktalende personel når resten af "pakken" er iorden. Gode sæder (bedst på longhaul). God mad (verdens bedste ifølge skytrax, og undertegnet!). Der hvor Turkish vinder, er på longhaul, hvis du fx. vil til tokyo eller andre steder, og vil ha en del mere komfort og service end SAS. Min billet kostede med SAS 7100kr. på economy class. Direkte fra Kastrup. Men så huskede jeg Turkish havde tilbud, og tjekkede efter. Fik retur fra CPH til Tokyo (via Istanbul) på Premium Economy for 7800kr! Uhørt lav pris for så god service. Hvis man vil "lide" lidt for at komme direkte, så er SAS en fin løsning. Men pris og service hang her ikke sammen. Plus jeg er så omrejst at en lille omvej via Tyrkiet ikke gør mig noget, hvis jeg kan spise og sove som en konge for blot lidt over 500kr. mere. MHT. til deres tlf. betjening, så er der ingen problemer med at komme igennem. Ellers har jeg været heldig, ift. de andre klager jeg læser her. Det tog mig 5 minutter at komme igennem og fik god hjælp til min reservation og plads, hotel i istanbul til hjemrejsen osv. Flyvninger med Turk indenfor 2-5 timer på economy er det samme produkt som alle andre selskaber, på NÆR maden/drinkservice. Den er altid iorden imodsætning til andre. Derimod er deres Business indenfor EU og hele deres produkt på lange flyvninger (8 timer plus) helt i sin egen klasse, hvadenten du vælger dem som business eller economy når du vil til Asien og andre steder langt borte. De er klart at anbefale for livsnydere!
Har oplevet helt det samme gang på gang. Vi er optaget !!! Ventetid, som ender i ingen ting, idet telefonen bare ikke bliver taget. En gang hvor jeg havde forsøgt og få kontakt med Tyrkish Airlines CPH gennem flere timer, kørte jeg til kastrup lufthavn og henvendte mig ved skranken hvor der sad personale og gloede ud i luften og ikke gad besvare telefonerne når de ringede. Da jeg pænt spurgte hvordan det kunne være, at det ikke var muligt at få kontakt med dem pr. telefon, svarede den ene herre, at der havde været sååå travlt og han skulle lige ud og spise lidt og ville komme tilbage om 10 min???? Jeg kunne så vente lidt igen.
Hvad i Helv... bilder de [..] sig ind. De har vist glemt de er ansat i en servicebranche. Der er noget at tage fat på for ledelsen, hvis en sådan findes!!
Rædselsfuld kundebetjening - eller mangel på samme - på telefonen !
Ventetid på op til en time, hvor man uafladeligt hører: "vi er optaget for øjeblikket......................"
Kommer aldrig igennem.
Ofte bliver forbindelsen blot afbrudt efter lang, lang ventetid.
Det duer bare SLET ikke i et civiliseret samfund !
Del dine oplevelser og erfaringer med Turkish Airlines til andre. Giv din bedømmelse, og vær med til at give Turkish Airlines det rette omdømme.
Upload billede af dig selv, hvor man kan se dit ansigt. Det kan evt. være det du anvender på Facebook eller andre sociale medier.