Dorthe Strøyer
Aldrig mere Apollo
Vi er netop i går kommet hjem fra vores ferie til Tunesien på Hotel Riviera et *** + hotel. I beskrivelse af et *** hotel skriver i "Velholdte og hyggelige mellemklassehoteller". Dette kan vi på ingen måde give jer ret i, Hotel Riviera er et slidt og absolut ikke rengjort hotel, det gælder værelserne, restauranten, service i restauranten, duge, servietter osv. hotellet virker som om der overordnet mangler styring og overblik. Vi har sidst været i Tunesien i september 2008, på Hotel Kanta, så vi kender til forholdene dernede, og nej selvfølgelig er standarden ikke som herhjemme, det er jo også derfor vi rejser ud.
[Der forekommer en længere beskrivelse af hotellet og værelset som værende i meget ringe stand, men da bedømmelsen går på Apollo Rejser og ikke det aktuelle hotel, er denne beskrivelse fjernet]
Der er ingen guide i bussen [ved hjemrejsen], men det har I jo skrevet i jeres velkomst brochure, men der skriver I, at der er en guide til at tage imod os i lufthavnen, men nej der er ingen så også der må vi klare os selv.
Endelig er vi i flyet og er faktisk glade for, at ferien er overstået og vi skal hjem igen.
Efter ca. 1 time får vi vores madbakker leveret, kl. er ca. 6.30-7.00, maden består af en kold tør bolle (nej den er ikke varmet), en kold og tør croissant, en pk. smør en pose abrikos marmelade og en varm beholder, som indeholder en æggemasse, med 2 kartofler og 1 champignon og nogle tomater, derudover fik vi tilbudt et glas juice, da de på et tidspunkt samlede bakkerne sammen igen, tillod min mand at, spørge om vi ikke skulle have kaffe, stewarden blev temmelig fornærmet, samlede bakkerne sammen og kom tilbage med 2 kaffe i engangs glas, dvs. vi fik maden for sig og kaffen for sig.
Jeg må sige vi er skuffet over vores ferie, vi mener vi med rimelighed kan forvente mere service fra Apollo's side både ved ankomst, under opholdet og ved afrejsen, der er ingen velkomstmøde, og ja der er mulighed for at ringe, men det er faktisk temmelig dyrt. [..]
Syntes faktisk ikke jeg som kunde fik den service jeg med rette kan forvente som charterturist, føler faktisk jeg ville have været bedre stillet som personlig rejsende, der kunne jeg have forladt hotellet hvis jeg var utilfreds.
[..] Vi er dybt skuffet over at et så stort selskab som Apollo, kan være tjent med så dårligt hygiejne på et så højt kategoriseret hotel, dårlig service og elendig og uspiselig forplejning på flyet, det er ikke ok at servere så speciel mad, når I flyver med skandinaviske gæster. Jeg må sige vi er dybt dybt skuffet over jer som rejsearrangør og må erkende at vi fremover ikke vælger Apollo.