Frank Hansen
Min GLS historie går over to simple leveringer.. umulige at [ødelægge], åbenbart ikke for GLS dog.
Del 1..
For noget tid siden, skulle jeg have en pakke sendt fra London.
Det tager lidt tid, men jeg tænkte ikke så meget over det før den kom til DK, man kunne jo tracke den.
En dag står der lige pludselig at pakken har været forsøgt leveret og nu befinder sig på deres depot.
What? tænker jeg, samme dag tømmer jeg min postkasse og der ligger der et brev sendt med posten.. altså ikke en forgæves leverings seddel fra chaufføren. Der står at de har forsøgt at levere for nogle dage siden og pakken nu kunne hentes i Høje Taastrup (Jeg bor i Nordsjælland!) eller jeg kunne ringe til dem og aftale ny levering.
Jeg ringer så og får at vide at de kan levere 2-3 dage senere.
Men da jeg skulle have indholdet med mig ud og rejse skal jeg altså ha' det med det samme. Damen kunne ikke hjælpe mig og det resulterer i, at jeg må køre de 2*50 kilometer for at hente min skide pakke, som jeg har betalt levering til døren for!
Del 2..
Anden levering er her idag. Jeg venter 2 pakker fra Århus og har nøje fuldt dem med track efter jeg kom i tanken om hvem GLS er.
Imorges ser jeg så at de er nået frem til Sjælland og tilmed er sendt ud til levering kl. 07. Fedt nok tænker jeg og tager på arbejde, mens jeg trygt ved at min kæreste er hjemme hele dagen pga. sygdom.
Midt på formiddagen ringer jeg til GLS kundeservice pga. mine ovenstående erfaringer og beder om forsikring om at pakken denne gang rent faktisk bliver leveret på adressen. Damen i røret siger at jeg kan regne med den når frem inden kl. 16.
Woohooo, gad vide om de egentlig er ok. Klokken bliver 16.10, jeg har fri og ringer til kæresten. Hun siger at pakken ikke er nået frem, og at hun på intet tidspunkt har været ude eller lavet noget, så hun ikke kunne høre dørfonen.
Derfor ringer jeg igen til GLS kundeservice og beder om en status update på pakkerne. Jeg sidder i bilen og har derfor ikke pakke numrene. Men hun tager gladeligt imod først mit navn, derefter min adresse og finder intet? Derefter siger hun at hun altså har brug for pakkenummeret.
Jeg racer hjem for at nå at få nummeret inden de lukker deres "service" kl 17.
Mit sidste opkald foretager jeg kl 16.50 og damen siger denne gang at hun lige vil prøve at ringe til chaufføren. Der går 20 sek. eller lign. og så siger hun at hun ikke kunne komme i kontakt med ham. Det bedste hun kunne gøre var at sende ham en sms og så må jeg håbe på der sker noget.. Jeg kunne ikke lade være med at grine af foragt på det tidspunkt.
Sagde til slut til hende, at jeg forventede af min pakke bliver leveret idag onsdag, slut færdig.
Har selvfølgelig ikke set noget til pakken, ej heller hørt noget fra GLS omkring min henvendelse.
Det er uden sammenligning den værste transport service jeg nogensinde har oplevet.
Kort og godt.. Overvej lige 2 gange, i tilfælde af du skal ha' sendt noget, om du rent faktisk vil bruge GLS fordi de er billigere eller lover mere.
Man får virkelig hvad man betaler for, eller måske meget mindre endda.